مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی از آغاز بررسی وضعیت کمی و کیفی موسسات غیر انتفاعی و برخورد قاطع مسئولان وزارت علوم خبر داد.

حسنی، مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: ارزیابی وضعیت کمی موسسات غیر انتفاعی در پایان برنامه چهارم صورت گرفته که در برنامه توسعه پنجم به این امر موسسات غیر انتفاعی دست یافتند.

وی افزود: با توجه به اینکه نمایندگان استانی بازوهای نظارتی به شمار می آیند در برنامه بررسی و ارزیابی وضعیت کیفی سازی بر اساس شاخص ها مورد ارزیابی قرار گرفته است تا رتبه بندی موسسات غیر انتفاعی در کنار رتبه بندی دانشگاه ها در صورت گیرد.

* کاهش ظرفیت دانشجویان موسسات غیر انتفاعی اولین برخورد مسئولان است

حسنی در ادامه گفت: شاخص هایی از جمله وضعیت بسته های فرهنگی، تایید بحث های آموزشی اساتید و تامین حداقل شاخص علمی از جمله مواردی است که در خصوص موسسات غیر انتفاعی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: هم اکنون این ارزیابی آغاز شده و در مرحله اول با توجه به قرار گرفتن 45 موسسه غیر انتفاعی در استان مازندران این ارزیابی صورت گرفته است.

حسنی تصریح کرد: امیدواریم قبل از ماه مبارک رمضان سایر شهرهای استان مازندران نیز به طور کامل به اتمام برسد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر برخورد وزارت علوم در خصوص کم کاری موسسات غیر انتفاعی گفت: اگر این شاخص ها در موسسات غیر انتفاعی به درستی صورت نگیرد در مرحله اول کاهش ظرفیت دانشجویان آن موسسه و در صورت ادامه یافتن آن موسسه تعطیل می شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار