مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری:

افزایش تعداد رشته های قرآنی در جشنواره قرآنی

تعداد رشته های قرآنی از 8 رشته به 28 رشته جشنواره قرآنی افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛ جلیل دارا، مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز در نشست خبری که در سالن همایش های وزارت علوم برگزار شد طی سخنرانی گفت: به لحاظ کمی و کیفی می توانیم مدعی شویم که رشد خوبی در خصوص فعالیتهای قرآنی صورت گرفته و البته این امر در کنار حمایت های بسیار خوبی است که صورت گرفته است.

وی افزود: این را باید مد نظر قرار دهیم که هر چه قدر بتوانیم آموزه های قرآنی را ترویج کنیم به همان نسبت از آسیب های اجتماعی فاصله گرفته ایم.

دارا تصریح کرد: بیست و هفتمین مسابقه قرآنی به جشنواره قرآنی تبدیل شده و هم اکنون رقابت بین وزارت علوم و وزارت بهداشت است.

 وی اظهار داشت: از تاریخ 26 الی 28 تیر ماه در دانشگاه رازی کرمانشاه شاهد رقابت سراسری این جشنواره هستيم که از میان 250 هزار نفر 1800 نفر انتخاب شده اند.

دارا همچنین به افزایش رشته های قرآنی در این جشنواره خبر داد و گفت: در سالهای قبل افراد در 8 رشته قرآنی شرکت می کردند که هم اکنون به 28 رشته قرآنی افزایش داشته است چنانچه این رشته ها در بخش های پژوهشی، شفاهی و هنری است.

• افزایش 90 درصد متقاضیان شرکت در جشنواره قرآنی
دارا در ادامه گفت: بخش شفاهی این جشنواره شامل تلاوت ترتیل، حفظ کل قرآن، حفظ 10 جز، حفظ 5 جزء، مسابقه گروهی قرآن خوانی و رشته مدیحه سرايی و دكلمه است.

 وی به بخش کتبی این جشنواره اشاره کرد و گفت: بخش کتبی شامل فرازهای قرآن و عترت، قرآن شناسی، مفاهیم قرآنی است چنانچه بخش پژوهشی این مسابقه نیز شامل پژوهش با کتاب قرآن و عترت، مقاله قرآن و عترت، بخش نرم افزار قرآن و عترت و وبلاگ نویسی قرآن و عتر است.

وی تصریح کرد: البته بخش ادبی این جشنواره نیز شامل شعر قرآن و عترت، داستان قرآن و عترت، نمایشنامه قرآن و عترت است که البته در بخش طراحی، سرود، عکس قرآن و عترت و تذهیب قرآنی نیز افراد شرکت می کنند.

دارا اظهار داشت: 26 داور برگزیده در این مرحله رقابت سراسری را داوری می کنند که در کل این جشنواره 90 برگزیده دارد.

وی خاطر نشان کرد: در رشته شفاهی قرآن 15 برگزیده مرد و 15 برگزیده زن انتخاب می شوند که البته در سایر رشته ها 60 نفر انتخاب می شوند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار