مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم از رشد بیش از 30 درصدی بودجه انجمن های علمی دانشجویی خبر داد.

جلیل دارا، مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: بودجه انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه ها امسال با توجه به حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیش از 30 درصد رشد داشته است.

وی افزود: با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی ضرورت حمایت از انجمن های علمی دانشجویی به عنوان حلقه مرتبط صنعت و دانشگاه در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه با حمایتی که از معاونت پژوهشی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این خصوص صورت گرفت بیش از 30 درصد بودجه انجمن های علمی دانشجویی را به همراه داشت.

* برخی از دانشگاه ها از حمایت 100 درصدی برخودار شدند

جلیل دارا در ادامه گفت: این حمایت ها بر اساس شاخص های فعالیت های انجمن های علمی دانشگاه ها طی دوره های گذشته صورت گرفته و در این بین برخی از دانشگاه ها از حمایت 100 درصدی برخودار شدند و برخی از دانشگاه ها به دلیل عدم تقویت فعالیتهای علمی خود حمایتی از آنها تعلق نگرفت.

وی افزود: در سال گذشته 2 میلیارد و 900 میلیون تومان بودجه برای انجمن های علمی در نظر گرفته شده بود که با توجه به رشد بیش از 3 درصدی آن امسال 3 میلیارد و 700 میلیون تومان تخصیص یافت.

وی خاطر نشان کرد: این بودجه به بیش از 3100 انجمن علمی دانشجویی در 82 دانشگاه کشور اختصاص داده شده است./ح



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار