تفاهمنامه حمایت از انجمن های علمی دانشجویی بین معاونت علمی و فناوری و وزارت علوم به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار صنفي،‌ آموزشي باشگاه خبرنگاران؛ مهدی سیدی، معاون علمی و پژوهشی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طی سخنرانی در سالن وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: طی تلاش های صورت گرفته در دو سال اخیر شاهد تحول بزرگ در انجمن های علمی هستیم.

وی افزود: در اولین دوره حمایت از انجمن های علمی دانشجویی با مبلغ 2 میلیارد و 400 میلیون تومان و با دامنه حمایت از 500 هزار تومان تا یک میلیون و 400 هزار تومان از 96 دانشگاه و مؤسسه آموزشی علمی حمایت به عمل آمده است.

وی تصریح کرد: در سال 91 از تعداد 3 هزار و 196 انجمن علمی دانشجویی با مبلغ 3 میلیارد تومان و دامنه حمایت از یک میلیون تا 2/5 میلیون تومان حمایت می شود.

سیدی اظهار داشت: با توجه به برنامه های حوزه معاونت فرهنگی ارزیابی دقیقی از انجمن ها و حمایت هدفمند و کیفیت گرا از انجمن های علمی به عمل می آید.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از جشنواره ملی حرکت که در جهت تلاش بیشتر محققان و دانشجویان برای تولید و تولید ایده به محصول از جمله تلاش های معاونت علمی و فناوری بوده است.

**افزایش بیش از 30 درصد انجمن های علمی دانشجویی در کشور

خواجه سروی معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم در ادامه گفت: حرکتی که از سال 84 در حوزه انجمن علمی آغاز شده با هدف علاقمندی اوقات فراغت دانشجویان برای فعالیت های دسته جمعی و غنی سازی این اوقات، تقویت فرهنگ کار دسته جمعی دانشجویان، افزایش تعداد انجمن ها، تقویت روحیه خودباوری در دانشگاه ها بین دانشجویان و ایجاد بحث های خود محوری انجمن های علمی آغاز شده است.

وی افزود: در سال های 84 تعداد انجمن های علمی 800 عدد بود و هم اکنون به 4 هزار و 32 انجمن یعنی بیش از 30 درصد رشد داشته ایم.

خواجه سروی خاطرنشان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال های اخیر حامی انجمن های علمی دانشجویی بوده چنانچه 2 میلیارد و 400 میلیون تومان حمایت از این مرکز به عمل آورده است و این حمایت ها در حال افزایش است./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار