تاکنون 1000 بلوک خوابگاهی توسط خود دانشگاههای دولتی ساخته شده است.

کیوان مرادیان رییس صندوق رفاه دانشجویان در گفتگو با خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت: در بحث خوابگهای دانشگاهی تاکنون نزدیک به 1000 بلوک خوابگاهی برای دانشگاههای دولتی ساخته شده که البته بخش بزرگی از این خوابگاهها توسط دانشگاهها ساخته شده است.
 
وی افزود: کمتر از 10 درصد از این تعداد خوابگاهها توسط خیرین ساخته و یا وقف شده است.
 
مرادیان در پاسخ به سؤال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا خوابگاههای جدید برای دانشگاهها ساخته می شود گفت: در بحث سیاست های جدید وزارت علوم تحقیقات و فناوری و تکلیف و برنامه پنجم این امر بر عهده وزارت علوم قرارداده شده که قرار است برون سپاری صورت گیرد.
 
وی تصریح کرد: البته برون سپاری به معنای رها شدن این امر توسط وزارت علوم نیست بلکه به این معناست که در امر خوابگاهها باید مدیریت در حوزه سیاست گذاری و نظارت با تمام ظرفیت های موجود صورت گیرد اما اجرای این امر به بخش خصوصی واگذار شده است که طبعاً با این نگاه دولت و وزارت علوم از محل اعتبارات دولتی بنا ندارند خوابگاه جدید تأسیس کنند.
 
وی تصریح کرد: قرار است طرحی در قالب مشارکت بخش خصوصی با دانشگاه به شکل پایلوت صورت گیرد چنانچه دانشگاه زمینی را به بخش خصوصی ارائه و بخش خصوصی نیز در آن سرمایه گذاری کند.
 
مرادیان خاطر نشان کرد: بنابراین این امر که خود دانشگاه اقدام به ساخت خوابگاه کند فعلاً امکان پذیر نیست و در سیاستهای ما تعریف نشده است.
 
*تعداد خوابگاهها افزایش می یابد
 
مرادیان در ادامه گفت: با توجه به مطالب بیان شده در خصوصی بحث خوابگاهها و افزایش تعداد این خوابگاهها باید بیان شود که افزایش خوابگاهها با توجه به مشارکت بخش دانشگاهها و خصوصی بستگی به پیگیری دانشگاهها و استقبال بخش خصوصی دارد.
 
وی افزود:‌ با توجه به تفاهم نامه که بین دانشگاه و بخش خصوصی به امضاء رسیده است می توان پیش بینی کرد بیشتر خوابگاهها در تحت تملک دانشگاه قرار می گیرد./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار