با حضور متخصصان و صنعتگران داخلی هم اندیشی فناوری های کلیدی در طراحی و ساخت هواپیمای 100 تا 150 نفره ، 20 تیرماه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکترعليرضا جهانگیریان، رئیس پژوهشکده علوم و فناوري فضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: هم اندیشی پروژه کلان فناوری های کلیدی در طراحی و ساخت هواپیمای 100 تا 150 نفره ، 20 تیرماه با حضور متخصصان و صنعتگران این حوزه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود.

وی با بیان اینکه پروژه طراحی و ساخت هواپیمای 100 تا 150 نفره از طرح های مصوب شورای عتف است، افزود: دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این پروژه به عنوان دانشگاه محوری است که براین اساس هم اندیشی پروژه کلان فناوری های کلیدی در طراحی و ساخت هواپیمای 100 تا 150 نفره نیز در این دانشگاه برگزار می شود.

رئیس پژوهشکده علوم وفناوري فضايي دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: برگزاری این هم اندیشی جنبه اطلاع رسانی و جلب مشارکت دارد که مراکز ذی نفع دانشگاهی و صنعتی که در این زمینه تجربه دارند از جزئیات انجام این پروژه مطلع شوند.
جهانگیریان بیان داشت: قرار است در کنار هم اندیشی پروژه کلان فناوری های کلیدی در طراحی و ساخت هواپیمای 100 تا 150 نفره میزگردی برگزار شود تا متخصصان و صنعتگران این حوزه تجربیات خود را منتقل کنند.

وی با بیان اینکه در هم اندیشی فناوری های کلیدی در طراحی و ساخت هواپیمای 100 تا 150 نفره نمایندگانی از صنایع مختلف، وزارت علوم، شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری(عتف) حضور دارند، گفت: قرار است در این هم اندیشی رئیس سازمان صنایع هوایی، روسا و مديران دانشگاهها از جمله دانشگاه های صنعتی اصفهان و علم و صنعت نیز حضور داشته باشند.

رئیس پژوهشکده علوم و فناوري فضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیان داشت: محوریت اصلی برگزاری این هم اندیشی طراحی و ساخت هواپیمای 100 تا 150 نفره است که براین اساس می توان از تجربیات صنایع مختلف که در این حوزه فعالیت می کنند استفاده کرد.

جهانگیریان گفت: پروژه ملی طراحی و ساخت هواپیمای 100 تا 150 نفره که دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان دانشگاه محوری در آن فعالیت می کند مراحل نهایی امکان سنجی را طی می کند که براین اساس مراحل اولیه طراحی این پروژه نیز در حال شروع است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار