دمای هوای آذربایجان‌غربی تا ۵ درجه افزایش می‌یابد

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با خروج سامانه بارشی از منطقه، به تدریج دمای هوا در آذربایجان‌غربی بین ۴ تا ۵ درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می‌کند.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: فعالیت امواج ناپایدار جوی تا فردا در این منطقه به صورت افزایش ابر، رگبار باران بهار و رعد و برق تداوم دارد و با خروج آن علاوه بر پایداری هوا، دمای هوا نیز به طور میانگین ۴ تا ۵ درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می‌کند.

وی در خصوص بارش‌های آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته نیز اضافه کرد: در این مدت بیشترین بارش استان در شاهین‌دژ ۲۰.۴ میلی‌متر ثبت شد و بارش‌ها در سردشت ۹.۷ میلی‌متر، تکاب ۹.۲ میلی‌متر، سلماس ۸.۱ میلی‌متر، بوکان ۸ میلی‌متر، اشنویه ۶.۱ میلی‌متر، پیرانشهر ۵.۳ میلی‌متر، مهاباد ۵.۲ میلی‌متر و نقده ۴.۷ میلی‌متر بود.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و ارومیه با حداقل دمای ۲ درجه سانتی‌گراد سردترین شهر‌های آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۷ و ۱۷ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

وی با اشاره به نقش مهم بارش باران در این فصل بویژه در بخش کشاورزی و مراتع افزود: بارش‌ها در نیمه دوم اردیبهشت ماه که بسیاری از مزارع گندم و جو و کلزا در این منطقه در مرحله گل‌دهی قرار دارد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و آبیاری مزارع آبی را نیز یک الی ۲ مرحله آبیاری را به تاخیر می‌اندازد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.