دمای هوا در آذربایجان‌غربی تا ۴ درجه افزایش یافت

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با حاکم شدن جوی آرام و پایدار در منطقه، دمای هوا در آذربایجان‌غربی ۳ تا ۴ درجه سانتی‌گراد افزایش یافت.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: طی چند روز آینده هوای این منطقه پایدار و بهاری خواهد بود و علاوه بر آن دمای هوا نیز به طور میانگین ۳ تا ۴ درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا کرده و این روند افزایش دما نیز تا پایان هفته تداوم دارد.

وی با اشاره به اینکه از روز جمعه امواج ناپایدار بارشی وارد منطقه می‌شود اضافه کرد: فعالیت این امواج به صورت افزایش ابر، بارش برف و باران تا اواخر روز شنبه هفته آینده تداوم خواهد داشت که بیشترین فعالیت آن برای شهر‌های نوار غربی پیش‌بینی می‌شود.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در شبانه‌روز گذشته نقده با حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و تکاب با حداقل دمای منفی ۶ درجه سانتی‌گراد سردترین شهر‌های آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین صفر و ۱۴ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

وی در خصوص بارش‌های سال آبی در مهاباد نیز افزود: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۲۰۳ میلی‌متر بارندگی در مهاباد ثبت شده که در مقایسه با ۱۲۳ میلی‌متر بارندگی پارسال ۶۵ درصد افزایش یافته است و در مقایسه با میانگین بلند مدت ۳ درصد کاهش دارد.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.