غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای فرهنگی

همزمان با آغاز هفته گرامیداشت مقام معلم، مزار شهدای فرهنگی و دانش‌آموز هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم، غبارروبی و عطرافشانی شد.

شرکت‌کنندگان در این آئین معنوی با قرائت فاتحه و اهدای شاخه‌های گل و غبارروبی قبور مطهر شهدای فرهنگی و دانش‌آموز هشت سال دفاع مقدس و مدافع حریم آل الله، ضمن ادای احترام به روح بلند شهدا، بار دیگر با آرمان‌های امام راحل و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

مسعود سعادتی مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در حاشیه این آئین تقدیم ۱۸۵۰ شهید دانش‌آموز و ۱۹۰ شهید فرهنگی در راه انقلاب اسلامی را سند افتخار دستگاه تعلیم و تربیت استان آذربایجان شرقی عنوان کرد و نامگذاری سالروز شهادت علامه بزرگ، شهید مرتضی مطهری به عنوان روز معلم، را دلیلی متقن بر عهد و پیمان دیرینه فرهنگیان با آرمان‌های انقلاب دانست.

وی عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا و یاد کردن از شهیدان به بهانه‌ها و در مناسبت‌های مختلف را توفیق بزرگی برای ملت ایران، عنوان کرد و گفت: شهیدان کسانی هستند که جانشان را به خداوند معامله کرده و با ایثار فداکاری از جانشان گذشته‌اند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شهیدان افراد برگزیده‌ای از اقشار مختلف بودند که در آن عصر با بصیرت، حق را از باطل تشخیص داده و راهشان را پیدا کرده بودند. گفتمان نهفته در وصیت‌نامه شهدا نشانگر بینش، شهود و آگاهی آنان با تاسی از رهنمود‌های بنیانگذار کبیر انقلاب، امام خمینی (ره) است.

سعادتی با بیان اینکه شهدا بشریت را نجات داده‌اند، اظهار کرد: شهیدان، تحول‌آفرین و تاریخ‌ساز و دارای ویژگی‌ها و حسنات اخلاقی خاص بودند و با الگو قرار دادن آنان است که می‌توان به سعادت دست یافت.

برچسب ها: شهدای فرهنگی ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار