مراسم تکریم و معارفه مدیرکل صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی

مراسم عبدالحمید سرتیپی به عنوان مدیرکل جدید صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی معرفی و از خدمات ۱۰ ماهه سیدمحمد جعفر عظمایی تقدیر شد.

 استاندارآذربایجان شرقی درمراسم تکریم و معارفه مدیرکل صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: این استان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالای دارد و باید با سرعت بخشیدن به کار‌ها زمینه رضایتمندی کامل مردم فعالان بخش خصوصی و تولیدکنندگان فراهم شود.

رحمتی افزود: بیش از ۹۰ درصد صنعت و تولید آذربایجان شرقی دست بخش خصوصی است و آنان بیشتر مدیریت می‌کنند بر این اساس بخش خصوصی منتظر بخشنامه نمی‌ماند و در این شرایط حرکت پا به پای آنها هنر محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: هشت میلیارد تن ذخایر قطعی معدنی در آذربایجان شرقی وجود دارد که این ظرفیت منطقه را به نخستین استان معدنی کشور تبدیل کرده است و اکنون ۵۲ نوع مواد معدنی وجود دارد و گل سرسبد آن مس است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: تکمیل طرح توسعه مس با ۱.۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری یکی از طرح‌های بزرگ ملی و استانی است که محقق می‌شود.

رحمتی اضافه کرد: ایجاد شهرک پایین دستی مس موجب تحول شگرفی در آذربایجان شرقی می‌شود و این یکی از اهدافی است که باید در استان تحقق یابد.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی ایران هم در این مراسم گفت: صنایع غذایی و ظرفیت‌های معدنی آذربایجان شرقی در کشور حرف اول را می‌زند و به لحاظ تجارت هم شرکت‌ها و بخش خصوصی که در این استان فعال هستند،کیفیت مناسبی داشته طوری که ضمن تامین نیاز بازار داخلی توانسته اند بازار‌های خارجی را نیز تحت تاثیر قرار دهند.

شهیدی افزود: با وجود ذخایر مس و این گونه منابع در آذربایجان شرقی باید صنایع پایین دستی و صنایع‌های تک در این استان ایجاد شود.

مدیر کل سابق صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی هم گفت: مقطع زمانی فعلی که ورود دشمن از حوزه اقتصاد است، سنگری مهم‌تر از اقتصاد نداریم و بر این اساس باید در این حوزه تلاش‌های صادقانه و تصمیم گیری‌های حکیمانه انجام دهیم.

عظمایی افزود: در ۱۰ ماه فعالیت خود در اداره کل صمت آذربایجان شرقی درخشان‌ترین عملکرد را در حوزه ستاد تسهیل داشتیم و رتبه اول سرمایه‌گذاری بخش خصوصی کشور مربوط به آذربایجان شرقی است.

سرتیپی مدیر کل جدید صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی هم در این مراسم گفت:جذب سرمایه‌گذاری افزایش تولید و صادرات محور بودن تولیدات از اولویت‌های این اداره کل خواهد بود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.