یادواره شهداء فرهنگی در پیرانشهر برگزار شد

یادواره شهدای فرهنگی با حضور مسئولان شهرستان پیرانشهر در مجتمع فرهنگی هنری این شهرستان ترتیب یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛یادواره شهدای فرهنگی شهرستان پیرانشهر با حضور مسئولان و فرهنگیان بسیجی شهرستان در مجتمع فرهنگی هنری پیرانشهر برگزار شد.

سلیمان پناهنده رئیس آموزش و پرورش شهرستان پیرانشهر در اول مراسم ضمن خیر مقدم گفت: حضور گرم شما نشان از باورهای اعتقادی شما به شهدا و خون آنهاست.

وی اظهار کرد: ما هرچه داریم از برکت خون کسانی است که با گذشت از جان و زندگیشان پا به معرفتی گذاشته اند و امروز درخت تنومند کشور عزیزمان حاصل خون والای همین شهدا است.

سردار علی شکوری فرمانده سپاه پیرانشهر در این مراسم با اشاره به ادوار گذشته در این منطقه گفت: اگر به دهه های 60 و 70 برگردیم این منطقه ناامن بود که حتی هیچ کس در روز روشن توان تردد در بعضی از مکان ها را نداشت اما امروز به برکت خون شهدا یکی از امن ترین مناطق در جهان است.

وی با اشاره به اینکه آدم سیاسی نیست و صاحب این مملکت خون شهدا است، گفت: خانواده های شهدا و خون شهدا صاحب این مملکت است، واقعیت ها را می گوییم جرا عده ای امروز پشت تریبون ارزش های انقلاب را زیر پا گذاشته و بعضی از مسائل را سیاسی می کنند.

سردار شکوری تصریح کرد: دشمنان این نظام بدانند آنهای که از پشت سر از شما ها حمایت می کنند دروغ است و آنها هیچ وقت توان مقابله با ایران را ندارند و برای اشغال کردن هر وجب از این خاک باید از دریای خون حرکت کنند.

فرمانده سپاه پیرانشهر از مردم شهرستان و قشر فرهنگی خواست به دشمنان اجازه ندهند هیچ خدشه ی فرهنگی به نظام آموزشی کشور وارد بشود.

همچنین سردار شکور از مسئولان شهرستان درخواست همکاری و همیاری برای قشر زحمتکش جامعه کرد و گفت: معلمانی داریم که در زمستان چندین ماه از خانواده هایشان در یک اتاق در روستای دور در حال فعالیت فرهنگی برای جامعه است که قدر آنها را بدانند.

اردوان نوسودی فرماندار پیرانشهر در این مراسم گفت: خون شهدا تشدید کننده امنیت پایدار کشور است.

وی تعلیم و تربیت را نقش اساسی در جامعه دانست و گفت: همین معلمان امروز، نقش پیامبرانی را بازی می کنند که در زمانهای قدیم برای تعلیم و تربیت جامعه در راه درست اسلامی جان و خون داده اند.

فرماندار پیرانشهر با اشاره به اینکه معلم حق بزرگی به جامعه ما دارد اظهار کرد: قبل از انقلاب و بعد از آن معلم نقش اساسی در سرنوشت کشور داشته است.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.