تشدید فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان شرقی

 رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با ادامه شرایط ناپایدار فصلی و محلی فعالیت سامانه بارشی از امروز در استان تشدید می‌شود.

 امیدفر گفت: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی فعالیت سامانه بارشی تا شب جمعه ادامه می‌یابد و موجب رگبار باران، غرش آذرخش و در نواحی مستعد بارش تگرگ می‌شود.

وی اظهار کرد: به دنبال فعالیت این سامانه بارشی آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و لغزندگی جاده‌ ها دور از انتظار نیست.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در این مدت با توجه به وزش باد  نسبتا شدید، احتمال خسارت به سازه‌های سبک در اثر وزش باد، خیزش گرد و خاک، سقوط و یا پرتاب اجسام سبک و شکستن سرشاخه‌های درختان وجود دارد بنابراین محکم کردن سازه‌های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره و عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده ضروری است.

امیدفر خواستار عدم اتراق مسافران و علاقمندان به طبیعت در حریم رودخانه‌ها و مسیل ها، لایروبی مسیل‌ها و کانال‌های زهکشی، لغو سفر‌های غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی انجام اقدامات پیشگیرانه در مورد مهار آبگرفتگی معابر و سیلاب‌های احتمالی شد.

وی از کشاورزان خواست به توصیه‌های کارشناسان جهادکشاورزی استان توجه کرده و از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.