روستای خیرآباد زنجان دمای منفی ۲ درجه را ثبت کرد

کارشناس پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: طی شبانه روز گذشته روستای خیرآباد زنجان با منفی ۲ درجه کمترین و آب بر با ۳۰ درجه سانتیگراد بیشترین دمای استان را ثبت کردند.

مرتضی قدیمی کارشناس پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، تا روز سه شنبه هفته جاری شرایط جوی پایداری برای استان پیش بینی شده است و در این مدت آسمان صافی را برای استان انتظار داریم.

وی با بیان اینکه در روز‌های پیش رو بعدازظهر‌ها وزش باد در مناطق مختلف استان جریان خواهد داشت، یادآورشد: روز‌های سه شنبه و چهارشنبه پوشش ابر‌ها در برخی مناطق استان افزایش می‌یابد و از اواخر وقت چهارشنبه سامانه بارشی وارد استان می‌شود که فعالیت آن با رشد ابر و افزایش سرعت وزش باد تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد یافت.

قدیمی اظهار داشت: تا روز سه شنبه نوسانات قابل توجهی در دما‌ها نخواهیم داشت و روز چهارشنبه به دلیل استقرار شرایط ابری دما‌های بیشینه کاهش نسبی خواهد یافت.

قدیمی ادامه داد: دمای فعلی شهر زنجان ۱۱ درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهر‌های استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان سه و ۲۳ درجه، ابهر چهار و ۲۳، خرمدره ۶ و ۲۲ درجه، آب‌بر ۱۵ و ۳۰ درجه، قیدار هفت و ۲۱ درجه، سلطانیه یک و ۲۳ درجه و ماهنشان هفت و ۲۸ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

برچسب ها: هواشناسی ، دمای هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.