کاهش نیرو‌ها در غزه با هدف رسیدن به توافق با حماس صورت گرفته است

وزیر فرهنگ رژیم صهیونیستی عقب نشینی از غزه را با هدف رسیدن به توافق برای تبادل اسرا با حماس دانست.

آزادسازی اسرای صهیونیست در بند حماس یکی از مهمترین خواسته‌هایی بوده که باعث برگزاری تجمعات صد‌ها هزار نفری در سرزمین‌های اشغالی شده است. با این حال، دولت نتانیاهو تاکنون هیچ اقدام عملی برای تحقق این امر برنداشته است. اکنون نیز مذاکرات میان حماس و مقامات تل آویو به دلیل زیاده خواهی‌های طرف صهیونیست به بن بست رسیده است. 

به گزارش الجزیره، میکی زهار، وزیر فرهنگ رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) اعلام کرد ارتش اسراییل عملیات‌های نظامی خود در غزه را با هدف رسیدن به توافقی به منظور آزادسازی اسرای خود از دست حماس کاهش داده است. 

وی در ادامه افزود: شما چه فکر می‌کنید؟ چرا دولت باید عملیات نظامی خود در غزه را در حالی که اسرای ما در آنجا هستند کاهش دهد؟ ما تصور می‌کنیم این اقدامی است که می‌تواند مسیر آزادی اسرایمان را هموار کند. دلیل این امر خواست ما برای رسیدن به یک توافق است. 

این مقام صهیونیست با تهدید حماس برای پذیرفتن شروط تل آویو در مذاکرات صلح، تاکید کرد: اگر ما به یک توافق برای آزادی اسرایمان نرسیم، ما به گزینه نظامی خود باز خواهیم گشت. 

تاکنون مقامات صهیونیست دلایل متعددی را برای عقب نشینی نظامیان این رژیم از غزه مطرح ساخته اند. یوآو گالانت وزیر جنگ این رژیم مدعی شده بود این اقدام با هدف آمادگی ارتش اسراییل برای انجام عملیات نظامی در رفح انجام شده است. 

کاخ سفید نیز این عقب نشینی صهیونیست‌ها از غزه را ایجاد فرصتی برای نیرو‌های اسراییل به منظور استراحت و بازسازی قوا دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار