آیزنکوت:

تبعات جنگ غزه برای اسراییل تنها با گذشت سال‌ها مشخص خواهد شد

عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی از ناتوانی ارتش این رژیم در پیشبرد جنگ غزه گلایه کرد.

طولانی شدن جنگ غزه که اکنون وارد هفتمین ماه خود شده است علاوه بر آنکه دستاوردی برای رژیم صهیونیستی درپی نداشته، بلکه بلند شدن صدای مخالفان حتی در کابینه جنگ این رژیم را نیز درپی داشته است. هزینه بالای جنگ، تلفات نظامیان اسراییلی، در کنار ناتوانی در رسیدن به اهداف تعیین شده از جمله آزادی گروگان‌ها و نابودی حماس، جملگی دولت نتانیاهو را در معرض انتقادات سخت قرار داده است. 

به گزارش الجزیره، گادی آیزنکوت، رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و از وزرای فعلی کابینه جنگ این رژیم از فقدان موفقیت در جنگ غزه گلایه کرد. 

وی در این باره به روزنامه یدیعوت آحارانوت گفت: ارتش پس از آنکه نیمی از سال در حال بمباران غزه، یک نوار باریک است در آزادسازی اسرا شکست خورده است. 

آیزنکوت با اشاره به ناتوانی‌های ارتش اسراییل در میدان عمل در برابر مبارزان حماس، جهاد اسلامی، و سایر گروه‌های مقاومت فلسطین خاطر نشان کرد: ما شاهد آن هستیم که ضعیف‌ترین ارتش خاورمیانه به ما بیشترین آسیب را وارد ساخته است. ما نیازمند آن هستیم که استراتژی خود را تغییر دهیم. 

وی با تاکید بر شکست اسراییل در این جنگ علی رغم هزینه‌های بالای صورت گرفته و تلفات وارد شده گفت: تبعات جنگ فعلی روشن نخواهد شد مگر پس از گذشت سال‌های بسیار. 

آیزنکوت یکی از استراتژیست‌های نظامی بزرگ رژیم صهیونیستی است که به دکترین ضاحیه (Dahiya doctrine) شهرت دارد. این دکترین تاکید دارد در یک جنگ نامتقارن شهری، ارتش به صورت عمدی زیرساخت‌های غیرنظامی را هدف قرار دهد تا با افزایش رنج و عذاب غیرنظامیان، بازدارندگی افزایش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۱۹ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
سلام.
لطفا از واژه گروگان ها( حتی در نقل قول از صهیونیست های خبیث) استفاده نکنید. تمام آن ها اسرای جنگی نظامی و شبه نظامی هستند
آخرین اخبار