استاندار زنجان:

متولیان برای کنگره بین المللی شیخ عبدالکریم زنجانی اهتمام جدی داشته باشند

استاندار زنجان بر اهتمام جدی متولیان امر برای برگزاری کنگره بین المللی شیخ عبدالکریم زنجانی تاکید کرد و گفت: باید در جهت شناساندن چهره های برجسته استان تمام همت خود را به کار گیریم.

محسن افشارچی روز چهارشنبه در شورای فرهنگ عمومی استان علامه شیخ عبدالکریم زنجانی را شخصیتی مهم و تاثیرگذار در جهان اسلام توصیف کرد و گفت: متاسفانه شهروندان استان از چنین شخصیت هایی آنچنان که باید، شناخت ندارند.

وی ادامه داد: بخشی از مقدمات برگزاری کنگره بین المللی شیخ عبدالکریم زنجانی انجام شده و زمان دقیق این رویداد با هماهنگی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی مشخص می شود.

در این مراسم از چاپ جدید کتاب «دروس الفلسفة» از علامه شیخ عبدالکریم زنجانی رونمایی شد.

شیخ عبدالکریم زنجانی (۱۳۰۳–۱۳۸۸ قمری) که به فیلسوف شرق مشهور است از جمله شخصیت‌های برجسته حوزوی به شمار می‌رفت که به موضوع وحدت میان مذاهب اهتمام ویژه داشت، دروس الفلسفه مهمترین اثر این اندیشمند در زمینه فلسفه و علوم عقلی محسوب می‌شود.

زنجانی تحصیلات ابتدایی و بخشی از دروس حوزوی را در زنجان گذراند و برای ادامه تحصیل به شهر تهران عازم و سپس روانه نجف شد و در آنجا زیر نظر سید محمدکاظم یزدی، میرابوطالب یزدی، محمدکاظم خراسانی و شیخ الشریعه اصفهانی طی کرد. زنجانی برای ایجاد اتحاد بین ملت‌های مسلمان به کشورهای بسیاری سفر کرد و دیدارهای متعددی با چهره‌های معروف جهان اسلام داشت.

وی در زمینه فلسفه، کلام و وحدت اسلامی فعالیت داشته و از جمله آثار وی می توان به وحده الاسلامیه،‌ دروس الفلسفه، تطور الفلسفه اشاره کرد.

از وی با عناوینی چون "الامام الزنجانی"، "مصلح الاکبر" و "فیلسوف الشرق ابن سینا عصره آیت‌الله آقا شیخ عبدالکریم زنجانی" یاد شده‌است.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود در شورای فرهنگ عمومی استان در خصوص ایجاد سکوهایی برای عرضه لباس های عفیفانه در استان، گفت: حمایت از تولید و عرضه لباس عفیفانه از موضوعات مهم است و از طریق کارسازی تسهیلات خرد می توان از بخشی از فعالان و تولید کنندگان این حوزه حمایت کرد.

افشارچی خاطرنشان کرد: رویدادها و نمایشگاه های مرتبط با عرضه لباس عفیفانه باید در سطح خوب و مخاطب پسند برگزار شود تا برای مخاطبان جاذبه بیشتری را داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.