پنج کشور خارجی در کنگره بین المللی شعر زنجان شرکت کردند

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: پنج کشور خارجی در کنگره بین المللی شعر زنجان شرکت کردند که طبق آمار ۷۰۰ اثر از ۴۰۰ شاعر به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است.

کاظم سلامت معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه  پنج کشور خارجی در کنگره بین المللی شعر زنجان شرکت کردند  گفت: کنگره بین المللی شعر زنجان روز ۱۷ آبان ماه جاری به میزبانی حسینیه اعظم زنجان برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه آثار دریافتی توسط داوران ارزیابی شده است، اضافه کرد: طبق اعلام دبیرخانه ۳۰۰ اثر قابل ارائه و ۱۶ اثر برگزیده نهایی هستند و حاصل این کنگره نیز کتاب «بانوی نخستین» است که در مراسم اختتامیه رونمایی خواهد شد.

سلامت همچنین خبر داد: امسال آثار بسیاری به زبان‌های انگلیسی، عربی و ترکی و نیز با لهجه‌های بومی به جشنواره ارسال شده است و اختتامیه جشنواره بین‌المللی با حضور شاعران هند، پاکستان و تاجیکستان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه در بین هنرهای مختلف شعر یکی از موثرترین و ماناترین رسانه‌هاست و این کنگره برای سرایش اشعار جدید بنا نهاده شده است، اضافه کرد: ایثار همچنان ادامه دارد و ما باید این موضوع را به جامعه نشان دهیم، البته بیان هنری ایثار یکی از موثرترین روش‌هاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.