۱۲۰۰ خدمت پزشکی به جمعیت روستایی نیشابور ارائه شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: هزار و ۲۰۰ خدمت پزشکی از جمله ویزیت و مراقبت در اردوی جهادی تخصصی پزشکی به جمعیت روستاهای "چاه نَسَر" و "چَکَنه" این شهرستان ارائه شد.

دکتر مجید درودی گفت: در این اردوی جهادی ۳۶ نفر در حوزه مغز و اعصاب، ۳۲ نفر در حوزه زنان و زایمان، ۲۹ نفر در حوزه قلب و عروق و ۱۵ نفر در حوزه جراحی عمومی ویزیت شدند.

وی ادامه داد: همچنین دانشجویان و کارشناسان پرستاری حاضر در این اردو نوار قلب، تست قندخون و کنترل فشارخون را انجام دادند.

فرمانده بسیج جامعه پزشکی نیشابور گفت: این اردوی جهادی ۲ روزه در روزهای سه شنبه و پنج شنبه هفته گذشته با حضور پزشکان متخصص، عمومی وکارکنان نظام سلامت برگزار شد.

درودی افزود: خدمات درمانی با حضور تیم اعزامی از متخصصان جهادگر بیمارستان رضوی مشهد شامل مغز و اعصاب، زنان و زایمان، قلب و عروق، جراح عمومی و پزشک عمومی، ماما، پرستار و دانشجویان پرستاری و بهداشت به مردم روستاهای چاه‌نسر، "ماروس، عطائیه، شورود و استایش" ارائه شد.

وی اضافه کرد: اردوهای جهادی حوزه سلامت با هماهنگی ستاد فعالیت‌های جهادی دانشگاه برگزار می‌شود و همکاران معاونت‌های بهداشت، درمان، فرهنگی دانشجویی و شبکه بهداشت و درمان میان جلگه برای برگزار شدن هرچه بهتر این اردوی جهادی در ۲ بخش سرولایت و شهرستان میان جلگه همکاری و کمک داشته‌اند.

مرکز شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور واقع در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

دانشگاه علوم پزشکی نیشابور، خدمات بهداشتی و درمانی را در چهار شهرستان نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه به جمعیت ۵۸۰ هزار نفری ارائه می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.