۸۳ هزار تن نهاده‌های دامی در لرستان توزیع شد

مدیرکل تعاون روستایی لرستان گفت: ۸۳ هزار تن نهاده‌های دامی جو، کنستانتره و سبوس توسط اتحادیه‌ها و تشکل‌های تحت پوشش شبکه تعاون روستایی از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان توزیع شده است.

غلامعلی فتحی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مستمر تعاون روستایی، توزیع انواع کود، نهاده‌های دامی و بذور اصلاح شده بین کشاورزان و روستاییان است که در این راستا تاکنون پنج هزار و ۵۰۰ تن انواع کود‌های شیمیایی (آلی، زیستی و ریزمغذی) بین کشاورزان استان توزیع شده است.

وی افزود: همچنین مقدار سه هزار و ۲۲۳ تن انواع بذور اصلاح شده از ارقام گندم در استان تولید و فرآوری و بین کشاورزان استان توزیع شده که نسبت به برنامه تعیین شده در ابتدای سال ۱۶۱ درصد رشد داشته است.

مدیرکل تعاون روستایی لرستان در خصوص تامین و توزیع انواع سموم شیمیایی تاکید کرد: همچنین ۱۱ هزار و ۶۱۱ کیلوگرم انواع سموم شیمیایی بین کشاورزان توزیع شده که نسبت به سال گذشته ۱۲۹ درصد رشد داشته است.

فتحی همچنین با اشاره به آغاز سورت، بارگیری و حمل پرتقال از شمال کشور به مقصد سردخانه‌های لرستان جهت توزیع در شب عید عنوان کرد: براساس هماهنگی‌های صورت گرفته و براساس نیاز بازار حدود ۴۰۰ تن پرتقال توسط تیم اعزامی تعاون روستایی خریداری شده تا در تامین میوه شب عید شهروندان استان با مشکل مواجه نشویم، همچنین ۲۰۰ تن سیب نیز در سردخانه‌های استان ذخیره سازی شده است.

برچسب ها: نهاده دامی ، دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۱ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
رسیده دست دلال چند ماه دیگه میرسه دست مصرف کننده