کمیته راهبردی گردشگری سلامت در مازندران تشکیل شد

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از تشکیل کمیته راهبردی گردشگری سلامت در مازندران خبر داد.

حسین ایزدی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در جلسه هم‌اندیشی بین دفاتر خدماتی مسافرتی و بیمارستان‌های استان در خصوص گردشگری سلامت با اشاره به اینکه گردشگری سلامت در استان مغفول مانده که باید ریشه یابی شود، گفت: اولویت امسال ما هدفمند کردن گردشگری سلامت در استان برای رسیدن به مقاصد گردشگری است.

او به حضور سرمایه‌گذاران خارجی برای اجرای گردشگری سلامت با توجه به تاکیدات وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و استانداری مازندران، افزود: سرمایه‌گذاران با توجه به ظرفیت‌های استان پس از نظرسنجی‌های انجام گرفته این استان را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند.

ایزدی گفت: برای برگزاری گردشگری سلامت باید تمام آسیب‌ها احصاء شود.

او به برپایی نمایشگاه بین‌المللی گردشگری بهمن ماه در تهران اشاره کرد و از دانشگاه علوم پزشکی مازندران، بابل و بیمارستان‌های مازندران خواست در این نمایشگاه حضور پر رنگ داشته باشند.

ایزدی گفت: باید ارتباط بین دفاتر خدمات مسافرتی با دانشگاه‌های علوم پزشکی استان، بابل، مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان بیشتر شود تا طرفین بتوانند از فعالیت و ظرفیت‌های همدیگر بهره‌مند شوند.

او با اشاره به نبود زیرساخت‌های گردشگری در استان، افزود: آماده‌سازی زیرساخت‌های مورد نیاز با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی امکان‌پذیر است.

مهدی اسحاقی معاون گردشگری مازندران در خصوص گردشگری سلامت، گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی که در استان وجود دارد در زمینه گردشگری سلامت اتفاقات خوبی در استان انجام نگرفته است.

او از تشکیل کمیته راهبردی گردشگری سلامت در مازندران و انتخاب اعضاء خبر داد و افزود: از دفاتر خدمات مسافرتی، بیمارستان‌های خصوصی و دولتی یک نماینده عضو این کمیته می‌شوند.

اسحاقی گفت: از ۱۹۸ دفتر خدمات مسافرتی فعال در استان ۱۲ دفتر مجوز گردشگری سلامت دریافت کردند و مجوز ۶ دفتر نیز در دست اقدام است.

او افزود: ۱۰ بیمارستان دارای مجوز lPD هستند و در زمینه گردشگری سلامت فعالیت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.