رونمایی مینیاتور شمال در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران

کتاب مینیاتور شمال در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، رونمایی شد.

حسین ایزدی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: کتاب مینیاتور شمال با محتوای گردشگری ریلی نوشته عباس مهدوی در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران رونمایی شد.

او افزود: در این کتاب وزین جاذبه‌های گردشگری و رویداد‌های پر رمز و راز این مسیر ریلی، وقایع و جاذبه‌هایی که با راه آهن شمال پیوند خورده و درطول مسیر از پنجره قطار قابل مشاهده است، روایت شده است.

ایزدی با بیان اینکه گردشگری ریلی تنها به مجموعه گردش‌هایی است که در آن قطار و راه‌آهن فقط وسیله حمل و نقل است، خلاصه نمی‌شود، گفت: فرهنگ و تاثیرات اجتماعی شکل گرفته و هرچه به خط آهن، ایستگاه، تجهیزات و قطار مربوط می‌شود، موضوع اصلی گردشگری ریلی است.

او با اشاره به راه‌اندازی پایگاه استانی میراث جهانی راه‌آهن ایران در سال جاری، افزود: راه‌آهن شمال سومین اثر مازندران است که در لیست آثاری جهانی به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: وجود پایگاه استانی میراث جهانی راه‌آهن ایران بیشتر جنبه پژوهشی دارد و حفظ، احیا و بازآفرینی این شاهکار و دست ساخته بشری از مهمترین اهداف آن شمرده می‌شود.

او از افتتاح موزه‌ه در کنار این پایگاه در آینده نزدیک خبر داد و افزود: امیدواریم شاهد رونق گردشگری ریلی در راه‌آهن شمال و تحقق اهداف مهم تعریف شده در این خصوص باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار