صادرات ۷ هزار تنی محصولات شیلاتی از مازندران

رئیس سازمان شیلات گفت: ۷ هزار تن محصولات شیلاتی، پارسال از مازندران به خارج از کشور صادر شد.

سید حسین حسینی رئیس سازمان شیلات در بازدید از مگا پروژه شیلاتی شرکت پرورش ماهی خاویاری در شهرستان سیمرغ، گفت: در سال گذشته ۷ هزارتن محصولات شیلاتی از استان مازندران به خارج از کشور صادر شد که ۱۳۵۰ کیلو گرم آن خاویار پرورشی به ارزش ۹۳۰ هزار دلار و ۱۱۰ تن گوشت ماهیان خاویاری به ارزش ۷۳۰ هزار دلار بوده که ارز آوری خوبی بهمراه داشته است.

او در این بازدید با اشاره به اینکه شیلات مازندران قطب پرورش ماهیان خاویاری در کشور است، افزود: ۴۷ واحد فعال پرورش ماهیان خاویاری در این استان در مدار تولید آبزیان ارزشمند قرار دارند و این پروژه شیلاتی، یکی از پروژه‌های مهم در کشور است که ظرفیت تولیدی آن، ۳۰۰ تن گوشت ماهیان خاویاری و ۱۰ تن خاویار است که با سرمایه گذاری ۴۲۰ میلیارد تومانی در حال فعالیت است.

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: سازمان شیلات، به منظور تکمیل این پروژه ها، طرح را جهت دریافت تسهیلات به مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان به مراجع ذیربط معرفی کرده که امیدواریم این پروژه بتواند رونق اقتصادی خوبی برای استان و شهرستان به همراه داشته باشد.

حسینی پرورش ماهیان خاویاری را یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و مورد حمایت دولت برشمرد و ادامه داد: این پروژه ها، می‌تواند در تامین بخش مهمی از پروتئین موردنیاز جامعه، اشتغالزایی و درآمد نقش مهمی ایفا کند.

همچنین، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات به همراهی مدیرکل شیلات مازندران و تنی چند از مدیران شیلاتی از طرح تکثیر طبیعی آبزیان دریایی در سایت بندر صیادی امیرآباد بهشهر بازدید کرد. طرح کمک به تکثیرطبیعی آبزیان دریایی توسط شیلات و با مشارکت تشکل‌های صیادی پره، زمینه ساز توسعه پایدار صید و صیادی در دریا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار