فن در لاین: اوکراین نیازمند جریان پایدار حمایت‌های تسلیحاتی است

رئیس کمیسیون اروپا خواستار حمایت‌های تسلیحاتی از اوکراین به منظور پیروزی این کشور در جنگ با روسیه شد.

جنگ اوکراین که در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ آغاز شد گرچه در ابتدا با حمایت تمام قد کشور‌های غربی به رهبری آمریکا همراه بود، اما با شروع سال ۲۰۲۳ و تیره روزی‌های ارتش اوکراین در جبهه‌های نبرد و پیروزی‌های پیاپی مسکو، حمایت غرب نیز از کی یف کم رنگ‌تر شد. با این حال، مقامات اروپایی به دنبال آن هستند که علی رغم کاهش حمایت‌های آمریکا، اوکراین را در جنگ یاری کنند. 

به گزارش تله تریدر، اورسلا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا امروز (سه شنبه) خواستار حمایت‌های گسترده از اوکراین در جنگ شد. 

فن در لاین در این باره در مجمع اقتصادی جهان در داووس سوئیس خاطر نشان کرد: اوکراین می‌تواند در جنگ با روسیه پیروز شود، اما این امر مستلزم حمایت‌های پایدار و کافی تسلیحاتی به همراه پیشبینی‌های مالی برای سال ۲۰۲۴ و فراتر از آن است. 

وی افزود: روسیه در رسیدن به اهداف استراتژیک خود شامل اهداف نظامی و دیپلماتیک در جنگ اوکراین ناتوان بوده است. 

این مقام برجسته اروپایی در ادامه مدعی شد: ارتش روسیه از زمان آغاز جنگ در فوریه ۲۰۲۲ نیمی از توان نظامی و تسلیحاتی خود را از دست داده و اکنون به چین وابسته شده است. 

فن در لاین در پایان با اشاره به تحریم حوزه انرژی روسیه به دلیل جنگ اوکراین و تلاش اتحادیه اروپا برای یافتن منابع انرژی پایدار در این زمینه، تاکید کرد: انتظار می‌رود اتحادیه میزان بیشتری از انرژی‌های تجدیدپذیر همانند منابع بادی و خورشیدی بهره بگیرد تا انرژی‌های فسیلی وارداتی از روسیه.

اتحادیه اروپا تاکنون ۱۱ بسته تحریمی را علیه روسیه از زمان آغاز جنگ اوکراین اعمال کرده است که محدودیت در واردات سوخت و انرژی از این کشور مهمترین این تحریم هاست که تاکنون بیشتر از مسکو به خود بروکسل آسیب وارد کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار