پوتین: وابستگی اروپایی‌ها به روسیه بیشتر از وابستگی مسکو به آن‌هاست

رئیس جمهور روسیه وابستگی اروپایی‌ها به روسیه را بسیار بیشتر از وابستگی کشورش به آن‌ها دانست.

از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تاکنون، اتحادیه اروپا اقدام به وضع ۱۱ بسته تحریمی علیه روسیه کرده است. همین مسئله باعث شده بهای سوخت در قاره سبز به دلیل وابستگی اروپا به نفت و گاز روسیه شاهد جهش باشد، امری که نشان دهنده تاثیرات معکوس تحریم‌ها برای عاملان آنهاست. 

به گزارش تله تریدر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد وابستگی کشور‌های اروپایی به روسیه بسیار بیشتر از وابستگی مسکو به آن‌هاست. 

پوتین که در حال سخنرانی در منطقه خودمختار چوکوتکا بود، تصریح کرد: اروپا اکنون با مشکلات متعدد دست و پنجه نرم می‌کند، زیرا اقتصاد‌های پیشرو در این منطقه دوران سختی را سپری می‌کنند. 

وی افزود: ما در حال رشد هستیم و آن‌ها سقوط را تجربه می‌کنند. مسکو به هیچ عنوان از این مسئله خوشحال نیست، اما ما حقایق در این باره را می‌گوییم. 

گفتنی است وابستگی اروپا به نفت و گاز وارداتی از روسیه پیش از جنگ و تحریم حوزه انرژی مسکو پس از آغاز جنگ اوکراین باعث شد بهای سوخت در قاره سبز جهش یافته و همین موضوع به ایجاد تورم در این کشور‌ها دامن زد. افزایش چند باره نرخ بهره از سوی بانک مرکزی اروپا و نوسانات اقتصادی نتیجه تحریم‌های روسیه بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۹:۲۸ ۲۱ دی ۱۴۰۲
مرگ بر روسیه منافق و چین منفعت طلب کمونیست در پی قطعنامه شورای امنیت بر علیه دفاع مشروع یمن از فلسطین مظلوم این دو کشور رای ممتنع دادن لعنت بر شما
Iran (Islamic Republic of)
محمدولایی بازنشسته
۰۷:۰۹ ۲۱ دی ۱۴۰۲
آقای پوتین ؟؟؟؟ غربیها با معا مله های ریز نمی گذارند رای منفی به خواست امریکا دهید؛؛؛؛؛؛ شما چر ا.؟؟؟ دور وبرت هر مسلکی باشند پشت شمایند
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۲:۵۷ ۲۰ دی ۱۴۰۲
سگ زرد برادر شغاله. سگ زرد روسیه و شغال اروپا. به هم نون قرض میدن
آخرین اخبار