به دلیل ادعای انتقال موشک از کره شمالی به روسیه؛

آمریکا چهار فرد و نهاد روسی را تحریم کرد

وزارت خارجه آمریکا یک فرد و سه نهاد روسی را به دلیل آزمایش موشک‌های بالستیک کره شمالی برای استفاده روسیه در جنگ علیه اوکراین، تحریم کرد.

به نقل از رویترز، وزارت خارجه آمریکا بامداد جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد، شرکت هواپیمایی ۲۲۴ th Flight Unit و مدیر آن ولادیمیر میخیچیک، مرکز نظامی «آشولوک فایرینگ رنج» و مجموعه تحقیقات و تسلیحات پیشرفته ولادیمیروفکا در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا گفت: ما در اتخاذ اقدامات بیشتر درنگ نخواهیم کرد.

آمریکا و ده‌ها متحد این کشور سه‌شنبه در بیانیه مشترکی انتقال ادعایی موشک از کره شمالی به روسیه را محکوم کرده و خواستار پایان فوری همکاری میان این دو کشور شدند.

بلینکن، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای خارجه ۴۷ کشور دیگر سه‌شنبه در بیانیه خود گفتند که انتقال موشک از کره شمالی به روسیه را «به شدیدترین وجه» محکوم می‌کنند.

آن‌ها در این بیانیه که از سوی وزارت خارجه آمریکا منتشر شد، اعلام کردند: انتقال این تسلیحات، رنج مردم اوکراین را افزایش داده، از جنگ و تهاجم روسیه حمایت کرده و رژیم جهانی عدم اشاعه تسلیحاتی را تضعیف می‌کند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین سه‌شنبه در پاسخ به ادعای مطرح شده از سوی کاخ سفید درباره استفاده از سلاح‌های کره‌شمالی در جنگ اوکراین، گفت: همه سلاح‌های استفاده شده توسط اوکراین علیه روسیه، ساخت کشور‌های غربی است.

میخائیلو پودولیاک مشاور ریاست جمهوری اوکراین جمعه در شبکه اجتماعی ایکس بدون ارائه شواهد و مستندات نوشت: فدراسیون روسیه در بخش دیگری از جنگ نسل‌کشی، برای نخستین بار با موشک‌هایی که از کره شمالی دریافت کرده است، به قلمرو اوکراین شلیک کرد.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید پنجشنبه هفته گذشته گفت: نیرو‌های روسیه در ۳۰ دسامبر ۲۰۲۳ و ۲ ژانویه ۲۰۲۴ موشک‌های بالستیک کره شمالی را به سمت اوکراین پرتاب کردند و ایالات متحده این موضوع را با شورای امنیت سازمان ملل متحد در میان خواهد گذاشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
ممنوعیت سوخت رسانی به هواپیماهای روسیه بر فراز آسمان اروپا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
قطع سامانه سوئیفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۲ دی ۱۴۰۲
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۲۲ دی ۱۴۰۲
کافی نیست
آخرین اخبار