ایتالیا: سال ۲۰۲۴ سال کلیدی در جنگ اوکراین است

وزیر دفاع ایتالیا سال جاری میلادی را سالی مهم و کلیدی در جنگ اوکراین خواند.

با نزدیک شدن به دومین سالگرد جنگ اوکراین، نتایج میدانی کاملا به نفع روسیه بوده و کی یف در موضع ضعف قرار دارد. چهار منطقه زاپروژیا، خرسون، دونتسک، و لوهانسک به خاک روسیه ضمیمه شده است که با احتساب شبه جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ از اوکراین جدا شد، مسکو اکنون نزدیک به ۲۲ درصد از سرزمین‌های این کشور را به خاک خود الحاق کرده است. پذیرش شکست حقیقتی نیست که کی یف بتواند آن را به راحتی پذیرا باشد. 

به گزارش تله تریدر، گایدو کروستو، وزیر دفاع ایتالیا امروز (چهارشنبه) اعلام کرد سال جاری میلادی (۲۰۲۴) سالی کلیدی در جنگ اوکراین محسوب می‌شود. 

وی در سخنانی در اتاق نمایندگان در مورد تمدید کمک‌های نظامی به کی یف، خاطر نشان کرد: حقیقت این است که عملیات تهاجمی اوکراین در تابستانی که گذشت نتوانست نتایج مورد دلخواه را به ارمغان بیاورد. 

وزیر دفاع ایتالیا افزود: با این حال، برآورد من این است که سال ۲۰۲۴ سالی حیاتی و سرنوشت ساز درباره جنگ اوکراین است. هم به دلیل وعده ملحق شدن کی یف به اتحادیه اروپا و هم به دلیل برگزاری انتخابات سرنوشت ساز در روسیه، آمریکا، و خود اتحادیه اروپا. 

وی در ادامه با اشاره به حمایت‌های کشورش از اوکراین در جنگ افزود: حمایت رم از کی یف تا زمان رسیدن به یک صلح آبرومند همچنان قدرتمند و بدون تغییر باقی خواهد ماند.

جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان بر این باور است گسترش ناتو به مرز‌های روسیه دلیل اصلی جنگ اوکراین است. با این حال، غرب کی یف را در برابر مسکو تنها گذاشته و در جنگ فرسایشی فعلی که در جریان است در نهایت روسیه برنده میدان خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار