تاکید وزیر خارجه ایتالیا بر همکاری گروه هفت و اسرائیل برای برقراری آتش‌بس دائمی

به گفته وزیر خارجه ایتالیا، گروه هفت (G۷) با اسرائیل برای پایان دادن به درگیری‌های مسلحانه در نوار غزه همکاری می‌کند.

آنتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه ایتالیا امروز طی تماس تلفنی با دیوید کامرون و کاترین کولونا همتایان انگلیسی و فرانسوی خود درباره درگیری‌های جاری بین اسرائیل و حماس در غزه و اقدامات جنبش انصارالله یمن در دریای سرخ رایزنی کرد.

به گزارش تله تریدر، تاجانی مدعی شد که گروه هفت (G۷) با اسرائیل برای پایان دادن به درگیری‌های مسلحانه در نوار غزه و استفاده از ابزار‌های دیپلماتیک برای حل بحران همکاری می‌کند. وی افزود: گروه هفت همچنین آماده همکاری با اسرائیل برای برقراری آتش بس دائمی در غزه است.

سه وزیر خارجه همچنین بر حمایت خود از راه حل تشکیل دو دولت برای اسرائیل و فلسطین تاکید کردند.

علاوه بر این، وزیران در مورد جنگ بین روسیه و اوکراین گفتگو کردند و تاجانی بر ادامه حمایت این گروه از اوکراین تاکید کرد.

پیشتر، کشور‌های عضو گروه هفت بدون توجه به درخواست‌های برخی گروه‌های حامی فلسطین، تنها خواستار یک «وقفه بشردوستانه» در جنگ شدند. وزرای خارجه گروه هفت همچنین در بیانیه نهایی نشست قبلی خود تجاوزات رژیم صهیونیستی را «دفاع از خود» خواندند.

موضع گروه ۷ در مورد مناقشه اسرائیل و حماس، بیشتر حامی اسرائیل برای دفاع از خود بوده است. با این حال، این گروه هنوز آنچه را که تعداد فزاینده‌ای از کشور‌ها به عنوان پاسخ نامتناسب اسرائیل به حمله حماس می‌دانند، محکوم نکرده است، موضعی که توسط بسیاری از کشور‌ها به ویژه در کشور‌های جنوب جهان مورد انتقاد قرار گرفته است و خطوط گسل بین المللی را عمیق‌تر کرده است که این رفتار با اقدامات حمایتی از اوکراین پس از حمله روسیه تناقض دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار