بیش از ۱۴۰ هزار تماس با اورژانس زنجان ثبت شد

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: طی ۹ ماهه امسال ۱۴۰ هزار و ۶۶۷ مورد تماس با اورژانس ۱۱۵ زنجان برقرار شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۲ درصدی دارد.

داریوش تقی لو  رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه بیش از ۱۴۰ هزار تماس با اورژانس زنجان ثبت شد گفت: از مجموع تماس‌های به ثبت رسیده ۴۴ هزار و ۲۳۰ مورد به ماموریت منجر شده است.

وی اظهار داشت: تعداد ماموریت‌های شهری ۳۰ هزار و ۶۲۵ مورد و جاده ای نیز ۱۸ هزار و ۸۷۳ مورد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۲ و پنج درصد افزایش نشان می دهد.

این مسوول ادامه داد: در مدت یاد شده آمار ماموریت های ترافیکی شهری استان پنج هزار و ۶۰۱ مورد با ۶ هزار و ۴۹۵ مصدوم و ماموریت های غیرترافیکی شهری نیز ۲۵ هزارو ۲۴ مورد با ۲۱ هزار و ۸۵۳ مصدوم بوده است.

وی یادآور شد: آمار ماموریت های ترافیکی جاده ای استان هم در مدت یاد شده پنج هزار و ۲۵۸ مورد با ۶ هزار و ۹۷۱ مصدوم و ماموریت های غیرترافیکی جاده ای نیز ۱۳ هزار و ۶۱۵ مورد با ۱۱ هزار و ۸۲۰ مصدوم اعلام شده است.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: هم اکنون اورژانس استان با ۴۸۰ نفر نیروی انسانی و ۱۰۷ دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه دستگاه موتورلانس در قالب ۶۳ پایگاه شهری و جاده ای، به صورت شبانه روزی در حال امدادرسانی زمینی و هوایی به هموطنان در سرتاسر استان است.

تقی لو با بیان اینکه با جانمایی استاندارد پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ در این استان، زمان رسیدن به بالین بیمار به کمتر از میانگین کشوری رسیده است، خاطرنشان کرد: مدت زمان رسیدن بر بالین بیمار در ماموریت‌های شهری و جاده ای استان به میانگین هشت دقیقه در شهر و ۱۵ دقیقه در جاده رسیده است.

برچسب ها: اورژانس ، امدادرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.