امدادرسانی هلال احمر زنجان به ۱۴۱ مسافر گرفتار در برف و کولاک

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: تیم‌های عملیاتی هلال احمر استان به ۱۴۱ سرنشین خودروهای در راه مانده امدادرسانی کردند.

حکمت‌الله‌هاشمی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان اظهار داشت: از صبح روز جمعه و همزمان با آغاز فعالیت سامانه بارشی برف و کولاک در جاده‌های استان تیم‌های عملیاتی متشکل از امدادگران و نجاتگران برای ارائه خدمات امدادی به هم‌وطنان در جاده‌ها در تلاش بودند.

وی تاکید کرد: بعد از بارش برف امدادرسانی در محورهای زنجان - تهم -چورزق گردنه آق گدیک، جاده زنجان - طارم و جاده زنجان _ ماهنشان  در گردنه نصیر آباد انجام شد.

وی با بیان اینکه در گردنه آق گدیک ۳۲ خودرو با ۹۶ سرنشین گرفتار برف شده بودند، افزود: تیم عملیاتی از پایگاه امداد و نجات جاده‌ای کوهستان واقع در این مسیر همراه با یک دستگاه آمبولانس برای امدادرسانی اعزام به گرفتاران در برف اعزام شد.

هاشمی به ارائه خدمات امدادی به در راه ماندگان جاده زنجان به طارم‌ اشاره کرد و اظهار داشت: در این مسیر صعب‌العبور نیز ۱۰ خودرو با ۳۰ سرنشین گرفتار شده بود که تیم پنج نفره واکنش سریع از پایگاه امدادی همراه با خودرو برای امدادرسانی اعزام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: برای امدادرسانی در جاده زنجان به ماهنشان در گردنه نصیرآباد نیز یک تیم عملیاتی سه نفره همراه با آمبولانس از پایگاه امداد و نجات جاده‌ای لولک آباد اعزام شده بود که در این مسیر ارتباطی نیز هشت خودرو با ۱۵ سرنشین در برف و کولاک شده بودند.

وی با بیان اینکه تیم‌های عملیاتی اقدام به بستن زنجیرچرخ به خودروها و کمک در هدایت آنها به مسیرهای اصلی کردند، افزود: این عملیات از صبح جمعه آغاز و تا شب گذشته ادامه داشت.

هاشمی از هموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات امدادی بدون محدودیت زمانی با شماره ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند.

برچسب ها: بارش برف ، وضعیت هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.