بارش برف و کولاک مسیرهای کوهستانی استان زنجان را فراگرفت

کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: هم اینک بارش برف و کولاک گردنه‌ها و مسیرهای کوهستانی استان را فرا گرفته است.

حسین سلطانی با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در زنجان، گفت: هموطنان طی امروز و فردا از تردد در جاده های کوهستانی و ارتفاعات استان خودداری کنند.

وی یادآور شد:‌ هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان ابری تا قسمتی ابری است که به تدریج با وزش باد و بارش های پراکنده برف و باران در بیشتر مناطق همراه خواهد شد.

سلطانی اظهار داشت: بر اساس شرایط جوی پیش بینی شده هم استانی ها از تردد و توقف در کنار ساختمان های نیمه کاره و تاسیسات مرتفع اجتناب کنند.

وی با بیان اینکه روزهای پایانی هفته جاری وضعیت جوی پایداری در استان حاکم خواهد بود، ادامه داد: دمای هوا تا روز سه شنبه افزایش خواهد یافت و روز چهارشنبه مجددا با کاهش محسوس دما هوای سردی در منطقه مستقر می شود.

سلطانی خاطرنشان کرد:‌ هم اکنون دمای هوای شهر زنجان یک درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت هفت درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان پنج و سه درجه، ابهر صفر و چهار درجه، خرمدره منفی یک و چهار درجه، آببر ۶ و ۱۳ درجه، قیدار و سلطانیه منفی ۲ و ۲ درجه و ماهنشان ۲ و هفت درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.