لاوروف بر حق فلسطین برای تشکیل کشور تاکید کرد

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که فلسطینی‌ها حق دارند کشور مستقل خود را که شامل نوار غزه، کرانه باختری و بیت المقدس شرقی می‌شود، تشکیل دهند.

سرگئی لاوروف، در مصاحبه با تاس گفت که مردم فلسطین «حق مشروع» بر کشور مستقل خود دارند که نوار غزه، کرانه باختری و بیت المقدس شرقی در داخل مرز‌های آن قرار دارند.

لاوروف در حالی این اظهارات را بیان کرده است که اخیرا در بیاناتی آمریکا را عامل وضعیت فعلی در مناقشه اسرائیل و فلسطین دانست.

لاوروف در ادامه بر پایان دادن به «دایره باطل خشونت» در غزه و پایان مناقشه اسرائیل و فلسطین تاکید کرد.

لاوروف «توجیه» اسرائیل در باره اینکه اقدامات حماس تروریستی است و همچنین پاسخ اسرائیل به این اقدامات را «نقض فاحش» قوانین بین المللی دانست. وی آنچه اسرائیل در غزه مرتکب می‌شود را «مجازات دسته‌جمعی» عنوان کرد و گفت: «دایره باطل خشونت باید شکسته شود، بی عدالتی‌هایی که نسل‌های فلسطینی را تحت تاثیر قرار داده است، باید مورد توجه قرار گیرد.»

وی در ادامه تاکید کرد که روسیه «پشت پرده» با مناقشه برخورد نکرده است و از جامعه بین‌الملل خواست که «از دیپلماسی پشت پرده آمریکا در خاورمیانه درس بگیرند.»

لاوروف بر ضرورت مذاکره تاکید کرد و گفت: مذاکره تنها جایگزین «تداوم خونریزی» است.

تاکنون ۲۱ هزار و ۱۱۰ نفر در جنگ غزه جان خود را از دست داده‌اند. این میزان معادل یک درصد از جمعیت این باریکه است و این موضوع آشکارترین دلیل در نسل کشی فلسطینیان به دست رژیم صهیونیستی است. کشته شدن این میزان از جمعیت غیرنظامی معادل کشته شدن ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار آمریکایی طی یک جنگ فرضی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار