ایجاد سرای محله در محلات هدف شیراز

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز گفت: شهرک‌های جدیدالاحداث با تعداد خانوار بالا و فاقد فضای فرهنگی و مذهبی، مورد شناسایی قرار گرفته‌اند که تاکنون ۴ شهرک شناسایی و برای در نظر گرفتن فضایی جهت ساخت سرای محله به شهرداری همان منطقه معرفی شده است.

محمدرضا هاجری گفت: با پیشنهاد دانشکده علوم قرآنی مبنی بر تبدیل فضای بیرونی دانشکده، جنب مرقد شهید گمنام، به باغ خانواده قرآنی مقرر شد با توجه به ردیف بودجه مشخص شده، فضای مذکور توسط شهرداری طراحی، ساخته و سپس بهره‌برداری شود.

او گفت: شهرک‌های جدیدالاحداث با تعداد خانوار بالا و فاقد فضای فرهنگی و مذهبی، مورد شناسایی قرار گرفته‌اند که تاکنون ۴ شهرک شناسایی شده است و برای در نظر گرفتن فضایی جهت ساخت سرای محله به شهرداری همان منطقه معرفی شده است. مقرر شد در این محلات با همکاری شهرداری ساختمانی چند منظوره جهت سرای محلات (با الگوی زیرزمین ورزشی، همکف حسینیه و طبقه اول فرهنگسرا و قرآن‌سرا) با کاربری‌های ورزشی، قرآنی، فرهنگی برای ارتقای سطح کیفیت زندگی در این شهرک‌ها احداث شود.

هاجری افزود: فرهنگسرا‌ها باید به‌عنوان رقیب مساجد و حسینیه‌ها قرار گیرند، این‌ها مکمل مساجد و حسینیه‌ها هستند. از این به بعد مجتمع‌های فرهنگی، ورزشی و هنری جای فرهنگسرا‌ها را خواهند گرفت تا یک مکان برای فعالیت‌های گسترده مردمی در نظر گرفته شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت (ع) شورای شهر شیراز بیان کرد: طرح خانواده متعالی که در شورای فرهنگ عمومی و دفتر امور زنان و خانواده استانداری فارس به تصویب رسیده بود، به این کمیسیون ارجاع شد و به‌صورت کاملا تخصصی تمام بند‌ها و تبصره‌های این لایحه، به‌خصوص موضوع جوانی جمعیت، مورد بررسی قرار گرفت.

او افزود: در نهایت با توجه به وجود ردیف بودجه اعتباری در سال ۱۴۰۲ این طرح برای بررسی نهایی و اقدام به کارگروهی تخصصی متشکل از بانوان استانداری، دو عضو بانوی شورای شهر شیراز، مشاور امور بانوان شهرداری شیراز و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز ارجاع شد.

هاجری بیان کرد: در حوزه خانواده، کمیسیون فرهنگی ضمن پذیرش و حمایت کامل از اجرای طرح خانواده متعالی، سه طرح مدیریت حوزه‌های علمیه پیرامون جوانی جمعیت، امر به معروف نوین و فرهنگ شهروندی را پذیرفته و حمایت خواهد شد. همچنین طرح مشاور امور بانوان شهرداری شیراز نیز مصوبه اجرایی گرفت و طرح مراکز بازی‌های رایانه‌ای کودکان در حال بررسی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت (ع) شورای شهر شیراز در پایان یادآور شد: اگر این مصوبات در شهر شیراز محله به محله اجرایی شود تحولی از نظر فرهنگی و مذهبی در شهر شیراز به وجود خواهد آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار