سوریه وتوی آمریکا علیه قطعنامه آتش‌بس در غزه را محکوم کرد

وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای وتوی آمریکا علیه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص برقراری آتش‌بس در غزه را محکوم کرد.

وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای وتوی آمریکا علیه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که هدف اصلی آن توقف کشتار و جنایت علیه ملت فلسطین بود، محکوم کرد. 

آمریکا امروز شنبه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه را وتو کرد. ۱۳ عضو شورا به این قطعنامه رأی موافق دادند. انگلیس به آن رأی ممتنع داد و آمریکا آن را وتو کرد.

بنابر گزارش شبکه المیادین، در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: «وتوی آمریکا نشان می‌دهد که این کشور نه تنها در جنایت علیه غزه شریک است بلکه با همدستی کامل با رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه مشارکت دارد». 

در بیانیه وزارت خارجه سوریه همچنین آمده است: «یاوه‌گویی درباره حق دفاع برای اسرائیل اوج ریاکاری و در حقیقت اعطای اجازه برای تداوم کشتار است». 

حملات شدید رژیم اسرائیل در غزه بعد از عملیات طوفان‌الاقصی در روز ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) به شهادت بیش از ۱۷ هزار فلسطینی در غزه منجر شده که اکثر آن‌ها غیرنظامی هستند.

این آمار‌ها به ویژه با گسترش عملیات رژیم اسرائیل به منطقه جنوب غزه رو به افزایش هستند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصار‌های مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستا‌ها یورش بردند و علاوه به هلاکت رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آمریکا در وتو قطعنامه آتش بس غزه، حقوق بشر را زیر پا گذاشت.
۲۰:۵۲ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
آمریکا در وتو قطعنامه آتش بس غزه، حقوق بشر را زیر پا گذاشت.
در طول ۷۵ سال نکبت بار غصب سرزمین فلسطین توسط رژیم صهیونسیتی، جهان شاهد جنایات بی‌شماری علیه بشریت بویژه کودکان و زنان و پیران بی دفاع بوده است که با سکوت مرگبار سازمان های به اصطلاح حامی صلح، کودکان و زنان همراه بوده است.
امروز چهره واقعی طرفداران حقوق کودکان و زنان که به حامیان زنان و کودکان جوایز حقوق بشری اهدا می کنند افشا شده است آنها در مقابل بیش از ۷ هزار نفر از کودک کشته شده غزه و قتل جمع کثیری از زنان سکوت کرده‌اند.
مردم این منطقه از تامین آب شرب بهداشتی و سایر نیازهای اولیه برای استفاده از غذا و درمان و امنیت کادر درمانی منع شده اند.
آمریکا وقیحانه ۸۰ درصد مهمات چنین جنایتی را با روزانه ۶۰ سورتی پرواز تامین می کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
دولت آمریکا مسئول اصلی قتل‌عام ۱۷هزار فلسطینی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
حملات شدید رژیم اسرائیل در غزه بعد ازعملیات طوفان‌الاقصی در روز ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) به شهادت بیش از ۱۷ هزار فلسطینی در غزه منجر شده که اکثر آنها غیرنظامی هستند. این آمارها به ویژه با گسترش عملیات رژیم اسرائیل به منطقه جنوب غزه رو به افزایش هستند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۰:۰۰ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
صهیونیست ها، تروریست های داعش و سایر گروه های تروریستی 100 درصد فقط با کمک، هدایت، مدیریت، نظارت، حمایت و پشتیبانی آمریکا، کشورهای اروپایی و هم برخی کشورهای عربی جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند.

نماینده آمریکا جنایتکار در سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا و متحدانش سرپوش بگذارد.
نمایند آمریکا جناینتکار در سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی اسرائیل و متحدانش سرپوش بگذارد.
آمریکا جنایتکار و انگلیس جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از 15 مهر ماه تاکنون در جنگ غزه از صهیونیست ها جنایتکار کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۹:۵۹ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
کشتن کودکان و زنان در غزه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است ولی اما متأسفانه سران بی ادب آمریکا جنایتکار در این مدت 2 ماه و 4 روز است که درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۹:۵۸ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
بامداد روز جمعه سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸) تلویزیون رسمی عراق از شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» معاون الحشدالشعبی در حمله تروریست‌های آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر داد و ساعتی بعد وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای، رسماً مسئولیت این اقدام تروریستی را برعهده گرفت و اعلام کرد که این ترور به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور وقت آمریکا صورت گرفته است.
آمریکا در قبال جنایت ترور شهید سلیمانی «مسئولیت قطعی بین‌المللی» دارد.
آمریکا را بزرگ‌ترین کشور تروریست‌پرور جهان می‌دانیم.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۹:۵۷ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
سازمان های بین المللی تاکنون با حامیان اصلی گروهک تروریستی ضد انقلاب، گروهک تروریستی منافقین، تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی همه جانبه همکاری کرده اند و هنوز هم همکاری می کنند چرا؟

و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم کودک کش صهیونیستی جنایتکار همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۹:۵۶ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
سوال اینجاست که پس چرا شورای امنیت سازمان ملل متحد رژیم کودک کش صهیونیستی را تحریم نمی کند.
سوال اینجاست که پس چرا اتحادیه اروپا جنایتکار رژیم کودک کش صهیونیستی را تحریم نمی کند.
آخرین اخبار