۷۷ دفتر مشاور املاک غیر مجاز در سیستان و بلوچستان پلمب شد

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از استمرار بازرسی از بنگاه‌های مشاور املاک در سطح استان و پلمب ۷۷ واحد صنفی متخلف در این بازرسی‌ها خبر داد.

عطاء اله اکبری  گفت: نظارت و ساماندهی بر فعالیت بنگاه‌های مشاور املاک با هدف ساماندهی بازار مسکن از مسائل مورد توجه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک در سیستان و بلوچستان بوده و بر اجرای این مساله اهتمام ویژه‌ای وجود دارد.

وی ادامه داد: در این راستا تیم‌هایی متشکل از ناظران اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مربوطه بازرسی‌های مشترک از بنگاه‌های معاملات املاک در سطح استان را بر اساس موارد ۹ گانه مورد نظارت قرار می دهند بطوریکه از تیرماه سالجاری تاکنون ماحصل اقدامات این کارگروه بعد از بازرسی بیش از ۵۰۰ بنگاه در سطح استان پلمب ۷۷ دفتر املاک غیر مجاز و معرفی ۱۳۶ واحد مشاور املاک متخلف دیگر به تعزیرات حکومتی بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هم اینک زاهدان تنها مرکز استان فاقد بنگاه غیرمجاز در کشور است، تاکید کرد: واحدهای مشاور املاک باید ضمن داشتن مجوز فعالیت صنفی، نصب نرخ نامه در معرض دید مشتریان، اخذ درست و قانونی حق کمیسیون املاک و اعطای کد رهگیری بدون دریافت وجه به متقاضیان را در دستور کار خود قرار دهند تا مشمول جریمه بازرسان قرار نگیرند.

وی یادآورشد: هرگونه دریافت وجه بابت ارائه کد رهگیری از سوی مشاوران املاک در سیستان و بلوچستان غیرقانونی است و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

اکبری تعداد بنگاه‌های مشاور املاکسیستان و بلوچستان را یک هزار و ۳۶ بنگاه ذکر و خاطر نشان کرد: بازرسی و نظارت بر فعالیت تمام بنگاه‌های مشاور املاک با جدیت ادامه دارد تا روند عملکرد فعالیت این بخش ساماندهی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار