ضرورت تعامل بین بخشی در مقابله با بیماری مالاریا

معاون فنی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی‌های اخیر تهدید جدی برای بیماری مالاریا است.

دکتر شیخ زاده در کارگروه سلامت و امنیت غذایی سیب و سوران گفت: مقابله با این بیماری نیازمند تعامل بین بخش و برون بخشی می‌باشد تا بتوانیم از روند افزایشی موارد بیماری جلوگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز بر تقویت نظام مراقبت بیماری‌های منتقله از طریق ناقلین در استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد.

دکتر حبیب غزنوی گفت: با توجه تغییرات شرایط آب و هوایی، بارندگی‌های اخیر و به تبع آن، افزایش کانون‌های مالاریا در برخی از مناطق استان، احتمال طغیان انواع بیماری‌های واگیر از جمله مالاریا وجود دارد، تیم‌های سلامت اقدامات و مداخلات لازم جهت کنترل ناقلین را انجام دهند.

غزنوی بر هوشیاری نظام سلامت در مواجهه با بیماری مالاریا تاکید کرد و افزود: باید تمامی تیم‌های سلامت، نسبت به شناسایی و درمان به موقع موارد بیماری مالاریا هوشیار و حساس باشند و بیماران را در کمتر از ۲۴ ساعت شناسایی و درمان را شروع کنند تا از انتقال و افزایش انفجاری موارد بیماری در سطح منطقه جلوگیری شود.

وی مرز را چالش اصلی بیماری مالاریا عنوان کرد و افزود: باید برای مناطق پرخطر مداخلات ویژه‌ای در نظر گرفته شود و به تمامی افراد در معرض خطر نیز آموزش‌های لازم ارائه شود.

دکتر مهدی زنگنه، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: بارندگی‌های اخیر در استان در کنار سایر شرایط موجود، شرایط لازم برای رخداد طغیان بیماری‌های منتقله از ناقلین و آب را فراهم کرده است، به طوری که در صورت غفلت با طغیان انواع بیماری‌های واگیر روبرو خواهیم شد، لذا شرایط موجود نیاز به توجه بیشتر و ویژه‌ای دارد و باید از این فرصت با حساس سازی محیط و اجرای مداخلات اثربخش به نحو شایسته‌ای استفاده کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار