به مناسبت دهه کرامت و روز دختر؛

نمایشگاه طراحی، دوخت و عکاسی لباس در زاهدان برپا شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: نمایشگاه گروهی طراحی، دوخت و عکاسی دانشجویان کارشناسی طراحی دوخت در نگارخانه فردوسی زاهدان برپا شد.

سرگزی  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: نمایشگاه گروهی طراحی، دوخت و عکاسی دانشجویان کارشناسی طراحی دوخت به مناسبت دهه کرامت و روز دختر در نگارخانه فردوسی زاهدان برپا شد.

وی ر حاشیه آیین افتتاحیه این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: جمع آوری و ثبت آثار ابداعی در زمینه طراحی، دوخت و تزیین لباس این نمایشگاه الهام گرفته از سنت، خلاقیت و مدرنیته در راستای پوشش اسلامی بر روی پارچه‌های مختلف طراحی و اجرا شده است.

وی افزود: در این نمایشگاه بیش از ۲۰ دوخت، ۷۰ طرح و ۶ عدد آلبوم طراحی، عکاسی و نقاشی از انواع لباس‌های مجلسی، اجتماع، مهمانی روز و شب و کالکشن پاییزه در معرض نمایش علاقه‌مندان قرار داده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: این نمایشگاه از ۲۰ اردیبهشت به مدت سه روز کاری در نگارخانه فردوسی مجتمع فرهنگی هنری در خیابان خرمشهر زاهدان جنب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به روی عموم بانوان علاقه‌مند باز است.
وی خاطرنشان کرد: سمیه عابدی، ایدا قائنی حصاروئیه، فرخنده جهانزاد، اسما محمدی، فاطمه اسلامی و مهلا راشکی قلعه نو طراحان مد و لباس بانوان شرکت کننده در این جشنواره هستند.
سرگزی تاکید کرد: با برپایی این نمایشگاه سنت و آداب پوشش مردم، استعداد‌های نو در حوزه طراحی، دوخت و تزئین لباس در منطقه شناسایی و معرفی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار