مردم تونس در تظاهراتی خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند

مردم تونس ضمن حمایت از مقاومت مردم فلسطین خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورشان شدند.

تظاهرات گسترده‌ای در تونس امروز یکشنبه در مقابل سفارت آمریکا در اعتراض به تجاوزات رژیم صهیونیستی و حمایت از غزه و فلسطین برگزار شد.

براساس گزارش المیادین، تظاهرکنندگان پرچم‌های فلسطین را به اهتزاز درآوردند و شعار دادند: (خطاب به) سریا القدس و القسام (گردان‌های نظامی جهاد اسلامی و حماس)، نگذارید صهیونیست‌ها بخوابند.

آن‌ها با تاکید بر اینکه دولت آمریکا شریک جنایت جنگی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه است، خواستار اخراج سفیر این کشور از تونس و تعطیلی سفارت آن شدند. تظاهرکنندگان همچنین خواستار احضار سفیران کشور‌های غربی شرکت کننده در تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه شدند و همچنین با تاکید بر اینکه گذرگاه رفح بین مصر و فلسطین است نه بین مصر و «اسرائیل» خواستار اعمال فشار بر مصر برای بازگشایی آن شدند.

پیش از این «قیس سعید» رئیس جمهور تونس در جریان نشست فوق العاده‌ای که شورای امنیت ملی این کشور در خصوص فلسطین برگزار کرد، با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان اعلام کرد که جامعه جهانی باید به وظایف خود عمل و قوانین بشردوستانه را درخصوص مردم فلسطین اجرا کند. چه بهانه‌ای ممکن است از سوی کشور‌های جهان در خصوص هدف قرار گرفتن کودکان در منازلشان و یا در بیمارستان‌ها مطرح شود؟!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار