آکسیوس: رهبران چین و آمریکا ارتباطات ارتش‌های خود را از سر می‌گیرند

منابع آگاه از سرگیری دوباره کانال‌های ارتباطی میان ارتش آمریکا و چین در پی دیدار هفته آتی روسای جمهور دو کشور خبر می‌دهند.

تشدید تنش‌ها میان آمریکا و چین درباره موضوعات مختلف از جمله رقابت‌های اقتصادی، مسئله تایوان، مناقشات در دریای چین جنوبی و جزایر مورد اختلاف میان پکن و توکیو در دریای چین شرقی، باعث سرد شدن روابط میان دو کشور شده است. با این حال، رهبران چین و آمریکا قرار است به زودی با یکدیگر دیدار کنند. 

بر این اساس، ۳ منبع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود به نشریه آکسیوس اعلام کردند جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و شی جین پینگ، همتای چینی وی قرار است در جریان دیدار هفته آینده خود در چارچوب نشست همکاری اقتصادی آسیا - اقیانوسیه ارتباطات میان ارتش‌های خود را از سر بگیرند. 

این منابع تاکید دارند: کاخ سفید در نظر دارد از نشست میان رهبران دو کشور برای بهبود روابط دو طرف به کمک ایجاد مجدد کانال‌های ارتباط نظامی با پکن استفاده کند. 

کانال‌های ارتباط نظامی میان دو کشور در سال ۲۰۲۲ و پس از سفر نانسی پلوسی، رئیس وقت مجلس نمایندگان آمریکا به جزیره تایوان از سوی چین تعلیق شده بود. با این حال، وانگ یی، وزیر خارجه چین به تازگی از آمادگی پکن برای بازگشایی خطوط ارتباطی میان ارتش‌های دو کشور خبر داده بود. 

به گفته مقامات ارشد آمریکایی، قرار است دیدار میان جو بایدن و شی جین پینگ در ۱۵ نوامبر انجام شود. 

از آنجا که نیرو‌های دریایی آمریکا و چین در شرق آسیا و به خصوص در دریای چین جنوبی به طور دائمی با یکدیگر مواجه می‌شوند، وجود کانال‌های ارتباطی میان ارتش‌های دو کشور ضروری است و مانع از وقوع هر گونه اقدام برنامه ریزی نشده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار