آغاز رزمایش مشترک ترکیه و جمهوری آذربایجان

جمهوری آذربایجان به همراه ترکیه دقیقا پس از حمله برق آسای باکو به قره باغ در خاک جمهوری آذربایجان امروز دوشنبه آغاز شد.

رزمایش تاکتیکی مشترک «مصطفی کمال آتاتورک ۲۰۲۳» با حضور نظامیان ارتش جمهوری آذربایجان و نیرو‌های مسلح ترکیه در خاک باکو آغاز شد .

به گزارش آذرنیوز، در رزمایش مشترکی که در جهات مختلف جمهوری آذربایجان از جمله شهر باکو، جمهوری خودمختار نخجوان و مناطق آزاد شده (قره باغ) برگزار می‌شود، در مجموع بالغ بر ۳۰۰۰ سرباز از انواع مختلف نیرو‌های دو کشور، ۱۳۰ خودروی زرهی، تا ۱۰۰ قبضه توپ،  بیش از ۲۰ وسیله نقلیه هوایی و پروازی، تجهیزات مهندسی و ربات‌های کوچک حضور دارند.

در طول تمرینات، با استفاده از روش‌های رزمی مدرن، وظایف مختلفی در مورد استفاده از توپخانه، هوانوردی و انواع دیگر نیرو‌ها در عملیات‌های رزمی، سازماندهی تعامل آنها، برپایی پل‌های پانتونی بر روی رودخانه‌ها و فرود چتربازان در عمق دشمن مشروط انجام می‌شود. رزمایش تاکتیکی مشترک مصطفی کمال آتاتورک-۲۰۲۳ بر تضمین انسجام رزمی در تعامل نیروها، بهبود فرماندهی و کنترل، تبادل تجربیات و افزایش حرفه‌ای بودن پرسنل تمرکز دارد. 

این رزمایش پس از عملیات برق‌آسای جمهوری آذربایجان در قره‌باغ کوهستانی که باکو آن‌ را «اقدامات ضدتروریستی با ماهیت محلی» با هدف احیای نظم قانون اساسی توصیف کرد، برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۰۸ آبان ۱۴۰۲
آیا این یک هشدار به ایرانه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
یاشاسین آذربایجان و تورکیه
آخرین اخبار