پاسخ پوتین به ادعای رئیس شورای اروپا درباره خیانت به ارامنه

رئیس جمهور روسیه در پاسخ به اتهامات رئیس شورای اروپا تاکید کرد که مسکو وظایف خود را در قبال ارامنه قره باغ به خوبی انجام داده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به تازگی به اظهارات چارلز میشل، رئیس شورای اروپا مبنی بر «خیانت روسیه به مردم قره باغ» پاسخ داد. او برای مقابله با اتهامات میشل از یک ضرب المثل روسی استفاده کرد که مادیانش پایین می‌آید، اما مادیان شما ساکت می‌شود. این ضرب المثل در اصل به این معناست که قبل از انتقاد از دیگران باید به عیب‌های خود نگاه کرد.

براساس گزارش ارمنیا نیوز، چارلز میشل پیشتر در مصاحبه‌ای با یورونیوز اعلام کرده بود که روسیه به مردم ارمنستان خیانت کرده است. وی از روسیه به خاطر عدم اقدام خود با وجود حضور نظامی در منطقه قره باغ انتقاد کرد. به گفته میشل، اتحادیه اروپا بر خلاف روسیه، نیرو‌های نظامی در منطقه ندارد، اما در رویکرد خود فعال‌تر بوده است.

پوتین، اما این ادعا‌ها را رد کرد و گفت که روسیه بیش از ۱۵ سال است که به ارمنستان راهکارهایی ارائه کرده است. این مصالحه شامل بازگرداندن پنج منطقه در اطراف قره باغ به جمهوری آذربایجان و حفظ دو منطقه و در نتیجه حفظ روابط ارضی با این منطقه بود. پوتین تاکید کرد که روسیه مایل است امنیت کریدور لاچین و جمعیت ارمنی در قره باغ را تضمین کند. با این وجود، به دلیل امتناع دوستان روسیه قره باغ اوضاع به درگیری مسلحانه تبدیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار