سران اتحادیه اروپا: حمایت قاطع خود از ارمنستان را اعلام می‌کنیم

سران اتحادیه اروپا در اجلاس جامعه سیاسی اروپا در اسپانیا، بر اقدامات اضطراری و حمایت بیشتر از ارمنستان تاکید کردند.

شارل میشل، رئیس شورای اروپا، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در شهر «گرانادا» اسپانیا با نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان دیدار کردند.

به گزارش وبسایت شورای اتحادیه اروپا، در این دیدار که در نشست سران اتحادیه رخ داد، رئیس شورای اروپا، رئیس جمهور فرانسه و صدر اعظم آلمان تاکید کردند از استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی ارمنستان حمایت خواهند کرد. 

این سه مقام اروپایی همچنین درباره لزوم ارائه کمک‌های بشردوستانه بیشتر به ارمنستان به دلیل افزایش شمار پناهجویان منطقه قره باغ توافق کردند.

اتحادیه اروپا پیش از این ابراز امیدواری کرده بود این نشست برنامه‌ریزی شده بتواند به کاهش تنش‌ها میان ایروان و باکو کمک کند. این تنش‌ها در هفته‌های اخیر با «عملیات نظامی» جمهوری آذربایجان در قره‌باغ کوهستانی و تسلیم نیرو‌های جدایی‌طلب این منطقه به اوج خود رسید. از آن زمان ده‌ها هزار ساکن ارمنی این منطقه به دلیل پیشینه خونین خود با جمهوری آذربایجان، تصمیم به ترک محل زندگی خود گرفته و به سوی ارمنستان روانه شده‌اند.

الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان دیروز اعلام کرد در این نشست شرکت نخواهد کرد. خبرگزاری فرانسه به نقل از دولت آذربایجان دلیل این تصمیم را «فضای ضد آذربایجانی» نشست عنوان کرد. پیش از این، اخباری مبنی بر احتمال فروش تسلیحات فرانسوی به ارمنستان منتشر شده بود و مقامات این کشور سخنانی در حمایت از ایروان گفته بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار