واکنش روسیه به قطع موقت کمک مالی آمریکا به اوکراین

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری کرملین تاکید کرد که بودجه کمک مالی به اوکراین موقتا در لایحه بودجه جدید آمریکا قطع شده است.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز دوشنبه درمورد لایحه بودجه کوتاه مدت دولت آمریکا تصویب شده توسط کنگره این کشور اظهار کرد: در این لایحه مقرراتی برای حمایت مالی بیشتر از اوکراین پیش بینی نشده است.

براساس گزارش تل تریدر، پسکوف گفت: بدیهی است که این یک پدیده موقتی است و البته آمریکا به دخالت خود در این درگیری در واقع دخالت مستقیم ادامه خواهد داد.

حذف بودجه برای اوکراین یک نقطه مصالحه بود که هدف آن راضی کردن تندرو‌های مجلس نمایندگان جمهوریخواه بود که برخی از آن‌ها گفتند که مایل هستند دولت آمریکا تمام کمک‌های خود را به این کشور کاهش دهد. با این حال، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد که واشنگتن «در هیچ شرایطی نمی‌تواند اجازه دهد حمایت آمریکا از اوکراین قطع شود».

بایدن تاکید کرد انتظار دارد که کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، تصویب بسته جداگانه‌ای را که «برای کمک به اوکراین که در این لحظه حساس لازم است» تضمین کند اما دفتر مک کارتی هنوز هیچ پاسخی به درخواست‌ها نداده است. با این حال، پولیتیکو روز شنبه گزارش داد که او برای گنجاندن کمک به اوکراین در لایحه بودجه موقت آماده بود، اما نتوانست به موقع این مسئله را نهایی کند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار