هشدار کرملین به آمریکا درباره تحویل دارایی‌های روسیه به اوکراین

کرملین نسبت به تعهد واشنگتن برای ارائه ۵.۴ میلیون دلار وجوه مسدود شده به اوکراین هشدار داد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روسیه، امروز (پنجشنبه) به خبرنگاران گفت : مسکو مسدود کردن، مصادره یا حفظ دارایی‌ها و ذخایر دولتی خود و همچنین شهروندانش را غیرقانونی می‌داند.

او در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره وعده آمریکا برای انتقال وجوه مسدود شده روسیه به اوکراین این اظهارات را مطرح کرد و گفت: هر گونه تلاش برای استفاده از وجوه مسدود شده آمریکا و متحدان اروپایی آن در نهایت منجر به اقدام قانونی خواهد شد. هیچ یک از موارد نگهداری غیرقانونی بدون توجه باقی نخواهد ماند.

پسکوف در ادامه «ادعای پیدا کردن زمینه‌های مشروع برای ارائه چنین وجوهی را بی‌معنی دانست».

این در حالی مطرح می‌شود که به تازگی «آنتونی بلینکن» وزیرخارجه آمریکا، در سفر به اوکراین گفت: قصد داریم ۵.۴ میلیون دلار دارایی توقیف شده از بازرگانان تحریم شده روسی را به کی‌یف بدهیم. این وجوه بخشی از یک بسته حمایتی جدید یک میلیارد دلاری است و برای کمک به کهنه سربازان اوکراینی در درگیری‌های نظامی ارائه می‌شود. برای اولین بار، ما دارایی‌های توقیف شده از الیگارش‌های تحریم شده روسیه را به اوکراین منتقل می‌کنیم.

بلینکن این اظهارات را در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «دیمیتری کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین گفت و ادامه داد:کسانی که جنگ تجاوزکارانه پوتین را فعال کرده‌اند باید هزینه آن را بپردازند.

بر اساس گزارش‌ها، از زمان آغاز درگیری‌ها در فوریه ۲۰۲۲، آمریکا بیش از ۴۳ میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده است. اکنون مدتیست که واشنگتن در حال بررسی راه‌هایی برای استفاده از دارایی‌های مسدود شده روسیه برای پوشش هزینه‌های بازسازی در اوکراین پس از درگیری بوده است. در همین راستا وزارت دادگستری آمریکا یک واحد اختصاصی به نام KleptoCapture راه اندازی کرده است تا به اجرای تحریم‌ها علیه مقامات دولتی و تجار روسیه کمک کند و قایق‌های تفریحی، جت، املاک و دارایی‌های آن‌ها را هدف قرار دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۷ شهريور ۱۴۰۲
عالی
آخرین اخبار