تجارت دریایی روسیه رو به پیشرفت است

دولت روسیه با بیان آنکه کشتیرانی قطب شمال اولویت توسعه اقتصادی این کشور است، پیش‌بینی کرد تجارت دریایی رو به پیشرفت باشد.

بر اساس آمار وزارت توسعه اقتصادی، کشتیرانی روسیه به توسعه خود ادامه خواهد داد و تا سال ۲۰۲۶ به ۲۹.۶ میلیون تن خواهد رسید که نشان دهنده افزایش ۷.۳ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۲ است.

به گزارش آرتی، وزارت توسعه اقتصادی روسیه پیش‌بینی خود از توسعه اقتصادی اجتماعی کشور برای سال‌های ۲۰۲۴-۲۰۲۶ را منتشر کرد و براساس آن انتظار می‌رود که حجم محموله‌های دریایی در سال‌های آتی همچنان رو به افزایش باشد، پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۳، ترافیک داخلی بار ۲.۴ درصد یا ۱۱۹.۲ میلیون تن افزایش یابد.

روسیه به طور پیوسته حمل و نقل محموله‌های دریایی را به ویژه از طریق مسیر دریای شمال (NSR) افزایش داده است. انتظار می‌رود که مسیر دریای شمال که در تمام طول مناطق قطب شمال و خاور دور روسیه امتداد دارد، به یک مسیر تجاری اصلی برای کالا‌های حمل‌ونقل بین اروپا و آسیا تبدیل شود. مسیر دریایی قطب شمال می‌تواند زمان حمل و نقل را در مقایسه با مسیر‌های سنتی از طریق کانال‌های سوئز یا پاناما به شدت کاهش دهد. این مسیر در دوران اتحاد جماهیر شوروی، اغلب برای تامین کالا به شهرک‌های منزوی در قطب شمال استفاده می‌شد.

انتظار می‌رود که گردش کالا در مسیر در آینده نزدیک، شاهد «رشد انفجاری» باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار