روسیه پنجمین اقتصاد بزرگ جهان شد

در آخرین رده بندی روسیه تا پایان سال ۲۰۲۲ یکی از ۵ اقتصاد بزرگ جهان را دارا بوده است.

بر اساس آخرین گزارش ورلد اکونومیکس، روسیه تا پایان سال ۲۰۲۲ علیرغم تحریم‌های غرب، در بین پنج اقتصاد بزرگ جهان و بزرگترین در اروپا از نظر برابری قدرت خرید (PPP) قرار گرفته است.

بر اساس برآورد‌های مبتنی بر داده‌های رسمی منتشر شده توسط بانک جهانی و صندوق بین المللی پول، تولید ناخالص داخلی روسیه در پایان سال گذشته ۵.۵۱ تریلیون دلار بر حسب PPP بود. این گزارش می‌گوید که این رقم ۳۸ برابر بزرگتر از برآورد رسمی ۳.۹۹۳ تریلیون دلار است.

همچنین گفته می‌شود که اقتصاد روسیه از نظر برابری قدرت خرید از آلمان جلوتر است. طبق آمار‌های رسمی تولید ناخالص داخلی آلمان ۵ تریلیون دلار است.

چین به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان (۳۱ تریلیون دلار) در صدر فهرست قرار دارد و پس از آن آمریکا، هند و ژاپن قرار دارند. در همین حال اندونزی، برزیل و ترکیه نیز در بین ۱۰ اقتصاد برتر جهان رده بندی شده اند.

صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی هر دو اخیراً پیش‌بینی‌های خود را برای اقتصاد روسیه تغییر داده اند و گفتند تولید ناخالص داخلی علی‌رغم تحریم‌ها به رشد خود ادامه می‌دهد، که زیربنای آن تجارت و تولید صنعتی قوی و همچنین درآمد‌های انرژی بالاتر از حد انتظار است. بر اساس گزارش بانک جهانی، انتظار می‌رود رشد روسیه در سال ۲۰۲۴ مثبت شود، اما در سطح ۱.۲ درجه متوسط باقی خواهد ماند.

دولت روسیه چشم انداز مثبتی را برای اقتصاد خود حفظ کرده است. میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه پیش بینی کرده که تا سال ۲۰۲۴، اقتصاد روسیه می‌تواند از نظر رشد از کشور‌های توسعه یافته پیشی بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار