نظرسنجی: سال ۲۰۲۴ یک آزمون بزرگ برای آمریکاست

نتایج نظرسنجی بلومبرگ نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان آمریکایی بیش از آنچه تصور می‌شد در برابر رکود مقاومت کرده‌اند.

بر اساس نظرسنجی «Markets Live Pulse» بلومبرگ، مصرف‌کنندگان آمریکایی که بیش از آنچه بسیاری تصور می‌کردند در برابر رکود مقاومت کرده‌اند، در نهایت با شکست مواجه شده‌اند.

به گزارش راشاتودی، بیش از نیمی از پاسخ دهندگان گفتند که مصرف شخصی - مهمترین محرک رشد اقتصادی - در اوایل سال ۲۰۲۴ کاهش می‌یابد و اولین کاهش سه‌ماهه  از زمان شروع همه‌گیری کرونا است.

۲۱ درصد دیگر از پاسخ دهندگان معتقدند که روند معکوس حتی زودتر روی خواهد داد، زیرا هزینه‌های بالای استقراض باعث کاهش بودجه خانوار‌ها می‌شود و پس انداز دوران کووید خشک می‌شود. به گفته محققان بانک فدرال رزرو سانفرانسیسکو، پس‌انداز‌های اضافی که به مصرف‌کنندگان کمک می‌کرد تا از جهش قیمت‌ها عبور کنند، در این سه‌ماهه تمام می‌شود - دیدگاهی که سه چهارم پاسخ‌دهندگان MLIV Pulse با آن موافق هستند.

نرخ معوقه کارت‌های اعتباری و وام خودرو در حال افزایش است، زیرا خانواده‌ها پس از افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو با فشار مالی مواجه هستند. در مورد نوع دیگری از بدهی -وام‌های دانشجویی- میلیون‌ها آمریکایی که از توقف پرداخت اقساز خود به دلیل «همه‌گیری کرونا» استفاده کردند، مجبور به باز پرداخت اقساط معوق خود هستند.

اکثر سرمایه‌گذارانی که در نظرسنجی MLIV Pulse شرکت کردند، افزایش هزینه‌های وام گرفتن را بزرگترین مانع برای مصرف کنندگان در ماه‌های آینده ذکر کردند.

بنابراین در شرایطی که مصرف کنندگان دیگر قادر به القای خوش‌بینی سرمایه‌گذاران نیستند، سال ۲۰۲۴ یک آزمون بزرگ برای اقتصاد ایالات متحده خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۰ ۲۲ شهريور ۱۴۰۲
خوش بحالشون تو دوران کرونا ازشون قسط نگرفتن
آخرین اخبار