پیش‌بینی تحلیلگران از رکود اقتصاد آمریکا در سال آینده

اقتصاددانان «دویچه بانک» در گزارشی پیش‌بینی کردند که اقتصاد آمریکا ممکن است تا پایان سال آینده به دلیل افزایش نرخ بهره با رکود مواجه شود.

به گزارش اسپوتنیک، «فدرال رزرو» آمریکا قبلاً از استراتژی بلندمدت خود برای حفظ نرخ نزدیک به صفر جدا شد و در تلاش برای مقابله با تورم بالای تاریخی در این کشور، نرخ بهره را به محدوده ۰/۲۵ تا ۰/۵ درصد افزایش داد.

اقتصاددانان انتظار دارند فدرال رزرو نرخ بهره را ۰/۵ درصد افزایش دهد و درنهایت آن را از محدوده فعلی بین ۰/۲۵ درصد و ۰/۵ درصد به ۳/۵ درصد تا اواسط سال ۲۰۲۳ برساند.

تحلیلگران «دویچه بانک» پیش‌بینی کردند که ترازنامه فدرال رزرو تا سال ۲۰۲۴ حدود ۲ تریلیون دلار از مجموع ۸.۹ تریلیون دلار را از دست خواهد داد. به باور این تحلیلگران این اقدام یک موج افزایشی دیگر به همراه خواهد داشت.

برآورد‌ها نشان می‌دهد که سیاست فدرال رزرو نه تنها منجر به انقباض اقتصاد آمریکا می‌شود، بلکه باعث افزایش نرخ بیکاری از ۳/۶ درصد فعلی به تقریباً ۵ درصد در سال ۲۰۲۴ خواهد شد. براساس پیش‌بینی دویچه بانک، تا اواسط سال ۲۰۲۳، کاهش ۲۰ درصدی را برای بازار سهام آمریکا شاهد خواهیم بود.

این پیش‌بینی پس از آن صورت می‌گیرد که فدرال رزرو تصمیم گرفت سیاست مالی خود را پس از سال‌ها حفظ سود نزدیک به صفر، تغییر دهد. فدرال رزرو در ماه فوریه، این نرخ را به محدوده ۰/۲۵ تا ۰/۵ درصد رساند و اعلام آمادگی کرد که در صورت نیاز برای مبارزه با تورم، مجدداً این کار را تکرار کند. آمریکا در فوریه تورم ۷.۹ درصدی را تجربه کرد که بالاترین میزان در ۴۰ سال گذشته این کشور است.

آخرین نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که محبوبیت پایین جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا تا حدی به شکست او در مقابله با تورم این کشور نسبت داده می‌شود.

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی رویترز که دیروز منتشر شد، محبوبیت عمومی رئیس‌جمهور آمریکا در بین شهروندان این کشور به ۴۵ درصد رسیده است. براساس این نظرسنجی، بیش از ۵۰ درصد از آمریکایی‌ها عملکرد شغلی بایدن را تأیید نمی‌کنند، زیرا این کشور با تورم بالا دست‌وپنجه نرم می‌کند و حمله روسیه به اوکراین نیز نگرانی‌های سیاسی را نسبت به عملکرد دولت بایدن افزایش داده است.

محبوبیت بایدن از ماه آگوست تاکنون زیر ۵۰ درصد بوده و ماه گذشته به پایین‌ترین سطح در زمان ریاست‌جمهوری او سقوط کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۲:۲۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
آمریکابه خاطرکاهش قدرت اقتصادی دربرابرچین سیاست افزایش تنش میان کشورهاوفروش تسلیحات به آنهادردنیارااتخاذکرده است. منظوربعدی آمریکادرگیرکردن چین وتایوان می باشد. قراراست بافروش سامانه پاتریوت به تایوان چین راواداربه درگیری باتایوان کند.لقب شیطان بزرگ به آمریکاالان کاملابرازنده است.
آخرین اخبار