کسری تجاری ۶۵ میلیارد دلاری آمریکا در ماه ژوئن

گزارش‌ها نشان می‌دهد کسری تجاری آمریکا در ماه ژوئن به ۶۵ میلیارد دلار رسیده است.

آمریکا دارنده بزرگترین کسری تجاری در میان تمامی کشور‌های جهان است. با این حال واشنگتن با توجه به سیاست‌های پولی و بانکی که در سطح جهانی اعمال می‌کند توانسته است کمترین آسیب را از این کسری تجاری ببرد. 

به گزارش تله تریدر، داده‌های آماری جدید سازمان گمرک آمریکا نشان می‌دهد کسری تجاری کالا و خدمات ایالات متحده در ماه ژوئن به ۶۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار رسیده است. این میزان بیش از ۴ درصد کاهش در کسری تجاری آمریکا نسبت به ماه مِه را نشان می‌دهد. 

این گزارش نشان می‌دهد میزان صادرات آمریکا در ماه ژوئن با یک دهم درصد کاهش به ۲۴۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار رسیده است. در مقابل میزان واردات به این کشور در همین بازه زمانی با یک درصد کاهش، ۳۱۳ میلیارد دلار بوده است. 

همچنین میزان کسری تجاری آمریکا در مقایسه با سال گذشته شاهد ۱۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بوده است که کاهش ۲۲.۳ درصدی را نشان می‌دهد. 

تحلیلگران می‌گویند این موضوع به دلیل آن بوده است که نسبت به سال گذشته میزان صادرات آمریکا ۳۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار معادل ۲.۵ درصد افزایش را تجربه کرده است و در عوض بیش از ۸۰ میلیارد دلار کمتر واردات نسبت به سال گذشته داشته که معادل کاهشی ۴ درصدی است. 

کسری تجاری به نسبت صادرات به واردات اطلاق می‌شود که آمریکا به دلیل آن‌که یک جامعه مصرفی است همواره کالا و خدمات بیشتری نسبت به آنچه صادر می‌کند، وارد کشور می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار