ابراز امیدواری مکزیک درباره تصویب توافق جدید تجارت آزاد در آمریکا و کانادا

رئیس‌جمهور مکزیک امیدوار است توافق جدید تجارت آزاد بین این کشور، آمریکا و کانادا به زودی به تصویب آمریکایی‌ها و کانادایی‌ها برسد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور‏، رئیس جمهور مکزیک، روز یکشنبه اعلام کرد انتظار دارد که توافق جدید تجارت آزاد بین آمریکا، مکزیک و کانادا که قرار است جایگزین پیمان نفتا شود، به زودی به تصویب آمریکایی‌ها و کانادایی‌ها برسد.

پیمان تجارت آزاد منطقه آمریکای شمالی (نفتا) که در سال ۱۹۹۴ بین کانادا، مکزیک و آمریکا منعقد شد، قرار است با توافق کانادا-آمریکا-مکزیک (USMCA) جایگزین شود.

مکزیک توافق مورد نظر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، را که ماه ژوئن در مورد آن مذاکره شد، تصویب کرده است.

مذاکره مجدد در مورد پیمان نفتا که دونالد ترامپ در مبارزات انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۶ وعده آن را داده بود، در چارچوب سیاست کلی تجاری وی است که هدف آن کاهش کسری تجاری آمریکا است.

رئیس جمهور مکزیک همچنین اعلام کرد رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۱۹ در همان حدی که وی انتظار داشت نیست‎، اما اکنون ثروت بهتر توزیع شده است.

رئیس جمهور چپگرای مکزیک به مناسبت پایان نخستین سال دوره ریاست جمهوری خود در جمع ده‌ها هزار نفر از هواداران خود در مرکز شهر مکزیکوسیتی، پایتخت این کشور سخنرانی می‌کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار