ارمنستان پیشنهاد صلح جدیدی به جمهوری آذربایجان ارائه کرد

دولت ارمنستان پیشنهاد جدیدی برای امضای توافقنامه صلح و پایان خصومت بین ایروان و باکو به جمهوری آذربایجان ارائه کرده است.

به گزارش خبرگزاری آذرتاج، نخست وزیر ارمنستان ارائه پیشنهاد جدید صلح کشورش به جمهوری آذربایجان را در جلسه هیات دولت کشور خود اعلام کرده است.

نیکول پاشینیان هنگام اعلام خبر ارائه پیشنهاد جدید صلح به طرف آذری اعلام کرده است: «من می‌خواهم بر تعهد ارمنستان به دستور کار صلح تاکید کنم. باید به شما اطلاع دهم که ما پیشنهاد جدید خود را در مورد پیمان صلح بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان به طرف آذری ارسال کرده ایم. »

رسانه‌های جمهوری آذربایجان تاکنون جزئیاتی از پیشنهاد صلح ارائه شده از سوی ارمنستان منتشر نکرده‌اند و مقامات این کشور نیز هنوز واکنشی در برابر این پیشنهاد نشان نداده‌اند.

مقامات دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان بار‌ها طرف مقال خود را به کارشکنی در برابر ابتکارات صلح جامعه بین‌المللی و رفع اختلاف مناقشه بیش از ۳۰ ساله دو کشور بر سر قره باغ متهم کرده اند.

منطقه کوهستانی قره‌باغ در داخل جمهوری آذربایجان واقع است، اما از زمان پایان جنگ در سال ۱۹۹۴ به اشغال نیرو‌های ارمنستان درآمد، اما در جریان جنگ پاییز ۲۰۲۰، بخش زیادی از آن آزاد شد و با امضای معاهده آتش بس سه جانبه بین روسیه ـ جمهوری آذربایجان ـ ارمنستان، تکلیف خانکندی مرکز قره‌باغ نامشخص رها شد.

اختلاف بر سر ایجاد گذرگاه بین خانکندی و خاک ارمنستان از طریق شهر لاچین و نیز گذرگاه بین بخش شرقی خاک جمهوری آذربایجان به سمت نخجوان موسوم به کریدور زنگه‌زور و نیز نامشخص بودن وضعیت مدیریت مناطق ارمنی نشین قره باغ از جمله موارد و موانع صلح بین دو کشور در سه سال گذشته بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
بابک
۱۷:۱۴ ۰۲ شهريور ۱۴۰۲
اگر جای ایران با این کشور جعلی عوض میشد نمیگذاشت یک آب خوش از گلوی مردم پایین برود
این بیشرافت ها کشتار مردم بیگناه در سومگایبت و باکو و شوشا و مرکز قره باغ کوهستانی را به کلی انکار می‌کنند که باعث شروع درگیری‌ها شد
رحم و مروت و جوانمردی و... شما از رژیم جعلی علی اف انتظار دیدن نداشته باشید
شعارهای بک مشت احمق و نادان و نوکر اجنبی و هیاهوهای بر ضد تمامیت ارضی ایران ارزش ندارد
یک مشت جنایتکار بین الملی با تحریف و تحریک مردم در فکر شوم تغییر جغرافیای منطقه هستند
منافع ملی ایران و ایرانی مهم است وبس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۱۶ شهريور ۱۴۰۲
هرکسی تمامیت ارضی ایران اسلامی راتهدید کرده غلط اضافی کرده چه مسولین باکو باشه چه مسولین متوهم اقلیمک کردستان عراق که به بخشی از غرب کشور چشم طمع دارن و حتی نقشه جعلی این کشور جعلی را چاپ کرده اند
آخرین اخبار